خبرگزاری کار ایران

احکام روزه مسافر از دیدگاه آیت‌الله حسین مظاهری

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۰۵

آیت‌الله العظمی شیخ حسین مظاهری در رساله توضیح‌المسائل خود احکام روزه مسافر را برشمرده است که تعدادی از آنها را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله العظمی شیخ حسین مظاهری در رساله توضیح‌المسائل خود احکام روزه مسافر را بر شمرده است که تعدادی از آنها را مرور می‌کنیم.

مسائل مربوط به احکام روزه مسافر از دیدگاه آیت‌الله مظاهری به شرح زیر است:

- مسافری که باید نمازهای چهار رکعتی را در سفر دو رکعت بخواند، نباید روزه ماه مبارک رمضان را بگیرد و مسافری که نمازش را تمام می‌خواند مثل کسی که شغل‌اش مسافرت یا سفر او معصیت است، باید در سفر روزه بگیرد.

- کسی که نمی‌داند روزه ماه مبارک رمضانِ مسافر باطل است، اگر در سفر روزه بگیرد و در بین روز مساله را بفهمد، روزه‌اش باطل می‌شود و اگر تا مغرب نفهمد روزه‌اش صحیح است.

- اگر فراموش کند که مسافر است یا فراموش کند که روزه مسافر باطل است و در سفر روزه بگیرد، روزه او باطل است.

- اگر روزه‌دار بعد از ظهر مسافرت کند باید روزه خود را تمام کند و اگر پیش از ظهر مسافرت کند وقتی به حد ترخص برسد یعنی دیوار شهر را نبیند یا صدای اذان آن را نشنود می‌تواند روزه خود را باطل کند.

- اگر مسافر پیش از ظهر به وطن‌اش برسد یا به جایی که می‌خواهد دو روز در آنجا بماند، چنانچه پیش از ظهر به حد ترخص برسد و کاری که روزه را باطل می‌کند انجام نداده باشد، باید آن روز را روزه بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز