خبرگزاری کار ایران

تدارک تلویزیون برای لحظه‌های افطار و سحر رمضان ۹۹؛

از «دعوت» رضا صادقی در شبکه یک تا دکلمه‌های صابر خراسانی در حرم امام هشتم/ آیا «ماه عسل» جایگزینی پیدا می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۷۶۲

آیا در دومین سال غیبت ماه عسل از کنداکتور رمضان، برنامه‌ای تازه‌ای تولید می‌شود که با استقبال مخاطبان مواجه شود. به منظور آشنایی با تدارک تلویزیون در رمضان ۹۹ به معرفی برنامه‌های ۵ شبکه اصلی تلویزیون در این ماه پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تلویزیون هرساله در ماه رمضان، ویژه برنامه‌هایی را برای لحظه‌های افطار و سحر در نظر می‌گیرد که مخاطبان خاص خود را دارند. «ماه‌عسل» موفق‌ترین برنامه رمضانی در این سال‌ها بود که امسال نیز برای دومین مرتبه از آنتن تلویزیون دور مانده است. 

در دورانی که «ماه عسل» روی آنتن شبکه سه می‌رفت، این برنامه با اختلاف پربیننده‌ترین برنامه رسانه ملی در ماه رمضان به شمار می‌آمد. اما احسان علیخانی (مجری و تهیه‌کننده ماه عسل) در اختتامیه جشنواره تلویزیونی جام جم بعد از دریافت تندیس برای این برنامه، در خبری ناگهانی اعلام کرد که دیگر پرونده «ماه عسل» بسته شده و حال به سراغ هرچه بهتر کردن برنامه «عصر جدید» رفته است. با این وجود برنامه‌های دیگر ماه رمضان تلویزیون موفقیت چندانی کسب نکردند و به زعم بسیاری از کارشناسان پربیننده‌ترین برنامه سال ۹۸ که «اختیاریه» نام داشت و از شبکه پنج پخش شده بود، کپی ضعیفی از «ماه عسل» به شمار می‌آمد. حال باید دید که آیا در دومین سال غیبت ماه عسل از کنداکتور رمضان، برنامه‌ای تازه‌ای تولید می‌شود که با استقبال مخاطبان مواجه شود. به منظور آشنایی با تدارک تلویزیون در رمضان ۹۹ به معرفی برنامه‌های ۵ شبکه اصلی تلویزیون در این ماه پرداختیم. 

«دعوت» رضا صادقی در شبکه یک/ دیدن «ماه خدا» در سحرگاهان

پنجمین سال متوالی است که برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز، به عنوان ویژه برنامه ماه رمضان شبکه یک معرفی می‌شود که قرار است هر روز قبل از افطار ساعت ۱۹:۲۰ روی آنتن برود. بسیاری از تدارکات ازجمله انتخاب مهمانان، کارشناس، تیتراژ و ... نهایی شده و این روزها دکور آن در حال تکمیل است.

این برنامه از سال ۹۵ تا ۹۷ با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع در ماه مبارک رمضان پخش می‌شد اما امسال نیز مانند سال گذشته «دعوت» با حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی به عنوان مجری_کارشناس پخش می‌شود. محوریت سال گذشته برنامه «دعوت» به موضوع ازدواج و سبک زندگی مطلوب در زمان حاضر اختصاص داشت. امسال سرفصل‌های متنوع‌تری در آن گنجانده شده، اما رویکرد اصلی برنامه، حفظ و تحکیم بنیان خانواده است.

برگ برنده «دعوت» ترانه تیتراژ آن بوده که قرار است همزمان با پخش اولین قسمت از آن برای مخاطبان پخش شود. رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ کشور، تیتراژ ابتدایی «دعوت» را خوانده است. این قطعه با ترانه‌ای از پیام ربیعی، آهنگسازی و تنظیم مهدی ابراهیمی‌نژاد و صدای رضا صادقی تولید شده و باید دید که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد یا خیر.

همچنین برنامه سحرگاهی «ماه خدا» امسال با اجرای حسن سلطانی روی آنتن شبکه یک می‌رود. حجت‌الاسلام رفیعی به عنوان کارشناس ثابت برنامه، با موضوع ادعیه در قرآن از اول تا پایان ماه مبارک رمضان هر سحرگاه (از دو ساعت قبل از اذان صبح) مهمان سحرگاهی مخاطبان شبکه یک خواهد بود.

از «دعوت» رضا صادقی در شبکه یک تا دکلمه‌های صابر خراسانی در حرم امام هشتم/ آیا «ماه عسل» جایگزینی پیدا می‌کند؟

 میزبانی  شبکه دو از «مکث» و «پگاه عاشقی» مومنان

«مکث» عنوان ویژه برنامه افطاری شبکه دو سیما بوده که هر شب ساعت ۱۹ از تلویزیون پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی از دو بخش گفتگو محور و مستند تشکیل شده و سعی دارد اتفاق تازه‌ای را برای مخاطبان در ماه رمضان رقم زند.

گفتگو با افرادی که در روزهای انتشار ویروس کرونا و قرنطینه، به نوعی در کمک به دیگران موثر بوده و یا توانسته‌اند در مبارزه با این بیماری موفق ظاهر شوند، ازجمله بخش‌های این برنامه به شمار می‌آید.

همچنین «پگاه عاشقی» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو سیما بوده که هر روز ساعت ۳ بامداد به صورت زنده روانه آنتن می‌شود. این ویژه برنامه با گفتگوی کارشناسی، مناجات خوانی مداحین برتر کشور، شعرخوانی شعرای آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و بخش‌های متنوعی در ارتباط با حرم معصومین (ع) سعی دارد تا برنامه مورد قبولی را برای سحرخیزان آماده کند.

تلاش شبکه سه برای موفقیت جایگزین «ماه عسل»/ همکاری با امیر علی نبویان و بهروز شعیبی 

«مثل ماه»، ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما در ماه رمضان بوده که قرار است جایگزین برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی شود که در ۱۲ ساله حضور خود، جز پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود و هر بار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه می‌شد. 

این برنامه به مسائل اجتماعی و دینی می‌پردازد و مهمانان از شهرهای مختلف در آن حضور پیدا خواهند کرد و از زندگی و اتفاقات خاص خود صحبت می‌کنند.

«مثل ماه» به تهیه‌کنندگی هادی آشتیانی، کارگردانی پیام ابراهیم پور و با اجرای رسالت بوذری هرشب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

چندی پیش تهیه‌کننده این برنامه درباره آن گفته بود که قرار است با فرمی متفاوت به روایت زندگی مهمانان دعوت شده در برنامه بپردازند و به نوعی سعی کرده‌اند که فرم متفاوتی از «ماه عسل» داشته باشند.

همچنین «ماه من» ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان شبکه سه سیما بوده که هر روز ساعت ۳ بامداد از تلویزیون پخش می‌شود. در این برنامه که کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن بر عهده یوسف منصوری بوده و با اجرای نجم‌الدین شریعتی آماده شده است، سعی شده تا با تولید بخش‌های معنوی همچون پخش مناجات‌های منظوم، مخاطبان بیش از پیش با حال و هوای عرفانی همراه شوند.

از دیگر بخش‌های این برنامه، می‌توان به نگارش متون مناجاتی توسط امیرعلی نبویان و قرائت آنها توسط بهروز شعیبی اشاره کرد. یکی از دیگر بخش‌های برنامه «ماه من» که با تصویر همراه است، به محوریت مناجات، دعاهای اقوام، قومیت‌های مختلف و توجه به آداب مخصوص به آن‌ها می‌پردازد.

از «دعوت» رضا صادقی در شبکه یک تا دکلمه‌های صابر خراسانی در حرم امام هشتم/ آیا «ماه عسل» جایگزینی پیدا می‌کند؟

«سحوری» و «زندگی پس از زندگی» در شبکه چهار

در شبکه چهار سیما برنامه «سحوری» با موضوع انسان، جامعه و تمدن قوی با محوریت حدیث جنود عقل و جهل و صحیفه سجادیه، ۳۰ شاخصه برای انسان قوی و جامعه قوی را موضوع بحث قرار می‌دهد. این برنامه که با اجرای امیر مهرداد خسروی در ساعت ۳ بامداد پخش می‌شود، شامل بخش‌های متنوع و مناجات خوانی میرزا محمدی خواهد بود.

«زندگی پس از زندگی» نیز ویژه برنامه افطار شبکه چهار بوده که هر روز ساعت ۱۹ روی آنتن این شبکه می‌رود. این برنامه در شاخه برنامه‌های ترکیبی مستند‌گونه است که در آن با ۳۰ نفری که از دنیا رفته، اما عمرشان به دنیا بوده و حیات دوباره یافته‌اند، گفتوگو شده و آنها از مشاهدات خود می‌گویند.

ویژه برنامه رمضانی «زندگی پس از زندگی» سعی دارد با دعوت از اساتید بنام در حوزه‌های مختلف جامعه‌شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و ... به معنای زندگی در دنیای دیجیتالی امروز بپردازد.

«عقیق» شبکه پایتخت برای تکرار موفقیت اختیاریه/ میزبانی حرم مطهر رضوی از «خلتوتگه عارفان» و صابر خراسانی

«عقیق» ویژه برنامه افطار شبکه پنج در ماه رمضان بوده که قرار است جای برنامه «اختیاریه» که سال گذشته به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه ماه رمضان معرفی شد را بگیرد. عقیق برنامه‌ای گفتگو محور بوده که در قالب یک ویژه برنامه به مدت ۳۰ شب با موضوعاتی متفاوت میزبان مردم است. تهیه‌کنندگی این برنامه برعهده محمد قنبری است.

«خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیما بوده که یک ساعت قبل از اذان صبح پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی توحید عرب و با اجرای صابر خراسانی روی آنتن می‌رود و دارای آیتم‌هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، دعای سحر و ... است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در ۳۰ قسمت از حرم مطهر رضوی (ع) برای مخاطبان ضبط و تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز