خبرگزاری کار ایران

"باران" 2 مغازه در بازار اراک را تخریب کرد/ اختصاص 5 میلیارد برای مرمت بازار اراک

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۳۹۹

مدیرکل میراث و گردشگری استان مرکزی از تخریب بخش‌هایی از دو مغازه دو طبقه در بازار اراک بر اثر بارش باران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها بارش شدید باران برای برخی از آثار تاریخی مشکل‌ساز شده و بر اثر بارش، برخی آثار تخریب شده‌اند. این چالش از بازار اراک دور نماند و براثر بارش باران دو مغازه دو طبقه تخریب شد.

علیرضا ایزدی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی) با اشاره به تخریب 4 حجره در بازار اراک، گفت: براثر شدت بارش باران در روزهای اخیر بخشی از دو مغازه که حجره‌هایشان در دو طبقه قرار داشت تخریب شدند. این مغازه‌ها در یکی از سراهای بازار اراک قرار داشتند. البته تخریب این حجره‌ها درصد ناچیزی از بازار را دربرمی‌گیرد.

به گفته او، باتوجه به آنکه بازار اراک فضایی خشتی و گلی است بارش باران می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه این میراث ملی بکند. البته کارگاه مرمت و حفاظت از بازار به دلیل شرایط شیوع کرونا چندی‌ست که تعطیل است و با بهبود شرایط موجود، از هفته آینده کارگاه مجدد کار خود را آغاز خواهد کرد.

ایزدی تصریح کرد: شهرداری 2 میلیارد و میراث استان نیز 3 میلیارد تومان برای مرمت بازار اراک درنظر گرفته‌اند. امید است امسال بخش عمده‌ای از مباحث مرمتی محقق شود.

بازار اراک سابقه‌ای ۲۰۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر وضعیت آن و خطرات احتمالی که ممکن است آن را تهدید کند، مورد بحث قرار گرفته است و همین شرایط باعث شده که میراث فرهنگی بنا به ضرورت اقدام به مرمت بخشی از بازار و بام آن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز