خبرگزاری کار ایران

پیگیری ایلنا در پی عدم تمدید قرارداد علی بابا با ۱۸۲ نفر از پرسنل:

امیدی به خرید بسته‌های سفر توسط مردم تا مدت‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۳۷۶

مدیرعامل گروه علی بابا در پاسخ به چرایی عدم تمدید قرارداد با ۱۸۲ نفر از پرسنل خود گفت: بسیاری از سفرها کنسل شد‌ه‌اند و نمی‌توان به این امر امیدوار بود که تا مدت‌ها شاهد خرید بسته‌های سفر توسط مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود طباطبایی (مدیرعامل گروه علی بابا) بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده که در آن آمده است: «سال ۹۸ برای کسب و کارهای صنعت گردشگری ایران سال پرتلاطمی بود. به رغم همه این تلاطم‌ها که امسال با آن دست و پنجه نرم کردیم و خدمات شایسته‌ای را به مردم کشورمان ارائه دادیم. باجود آنکه شروع این سال با بلاهای طبیعی همراه بود و ما توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای را در علی بابا رقم بزنیم. فصل پاییز و اتفاقاتی که از نیمه آن تا به امروز رقم خورد بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد. 

در آخرین مورد که وضعیت نا مشخصی را برای همه ما رقم زد شیوع ویروس کرونا باعث شد در آمد خود را در آستانه ششمین سالگرد تاسیس علی بابا از دست بدهیم. بر اساس استراتژی گروه علی بابا برای خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری و پرقدرت عمل کردن در سال‌های آتی برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش ۸۰ درصدی سفرها علی‌رغم میل باطنی مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۴ نفر از همکاران ما را فراهم کنیم...»

طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درخصوص چرایی تعدیل نیرو در علی بابا گفت: از اواسط فصل پاییز به این طرف در صنعت گردشگری شاهد وقوع اتفاقات مختلف بودیم که آسیب زیادی را متوجه این صنعت کرد و در نهایت شیوع ویروس کرونا سبب شد تا کسب و کارهای آنلاین صدمات زیادی را ببیند. واقعیت آن است که با شیوع ویروس کرونا و به‌دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی بسیاری از سفرها لغو شد و همین موضوع موجب کنسل شدن حجم بسیار زیادی از سفر‌ها را برای علی بابا به همراه داشت، در واقع می‌توان گفت بخشی از فروش بهمن و اسفند ماه کنسل شد. در عین حال بهمن و اسفند ماه‌هایی هستند که اوج فروش برای سفرهای نوروزی اتفاق می‌افتد اما در اسفند ماه هفته به هفته شاهد لغو سفرها بودیم و تمام پروازهای خارجی نیز کنسل شدند. 

او تصریح کرد: با توجه به لغو سفرها، نه تنها مجبور بودیم بلیط‌های فروخته شده را مسترد کنیم که حتی فروش جدیدی هم نداشتیم. استرداد و موج کنسلی‌ها همچنان ادامه دارد چنانکه تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان از سفرها کنسل شده است و برخی از ایرلاین‌ها و هتل‌ها درخصوص بازگشت هزینه‌های کنسلی با مشکل روبه‌رو هستند. در واقع علاوه بر آنکه نتوانستیم کمیسیونی بابت فروش دریافت کنیم پیش‌بینی‌های‌مان در خصوص فروش اسفند ماه نیز محقق نشده و در واقع درآمدی کسب نکرده‌ایم.

هرچند طباطبایی تاکید دارد که گروه علی بابا موفق شده است رشد فوق‌العاده‌ای را در ۹ ماه ابتدایی سال رقم بزند حال این سئوال مطرح می‌شود که چنین مجموعه‌ای چگونه در چنین شرایطی و با بوجود آمدن چنین بحرانی در صدد عدم تمدید قرارداد نیروهای خود آن هم ۱۸۲ نفر برآمده است؟ طباطبایی دراین خصوص گفت: با توجه به این وضعیت و صدماتی ناشی از شیوع ویروس کرونا به کسب‌و‌کارهای آنلاین، نمی‌توان به این امر امیدوار بود که تا مدت‌ها شاهد خرید بسته‌های سفر توسط مردم باشیم. درواقع مردم طی این ماه‌ها درآمدی کسب نکرده‌اند تا بتوانند بعد از گذر از این بحران به بحث سفر بپردازند. از دولت و مجموعه‌های خصولتی این انتظار می‌رفت که ازکل صنعت گردشگری ایران در مقابل بحران شیوع ویروس کرونا حمایت کند و نه اینکه در بخش‌هایی خواسته یا ناخواسته به آن دامن زده و موجب خسارت بیشتر کسب‌و‌کارهای فعال در این صنعت شود.

او ادامه داد: وقتی تمام این مباحث را کنار هم می‌گذاریم، با توجه به موقعیت زمانی‌ای که در آن قرار داریم، تغییرات جدیدی در استراتژی کلی گروه اعمال کردیم و ناچار شدیم در یکی از چند اقدام برنامه‌ریزی شده با چند تن از افراد مجموعه قرارداد را برای سال آینده تمدید نکنیم. باید بگویم همچنان پرامید به ادامه مسیر خود در راستای خلق تجربه شایسته سفر برای هموطنان‌مان متعهد و پایبندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز