خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه برند ملی گردشگری به ایلنا خبر داد؛

«Majestic Iran» با سیمرغ در آسمان برند گردشگری پرواز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۰۸

سیمرغ به عنوان برند گردشگری با شعار ایران باشکوه قرار است پیام آور صلح و دوستی ایرانیان به جهانیان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ برند گردشگری ازجمله موضوعاتی است که طی سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را پیموده است. اکنون خبرها از به ثمر رسیدن تحقیقات، پروژه‌ها و مطالعات در این خصوص حکایت دارند. به گفته مسئولان، پروژه برند ملی ۱۴ ماه پیش آغاز و کارهای مطالعاتی آن از سر گرفته شد تا درنهایت هویت بصری و کلامی برند گردشگری مشخص و در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری معرفی شود.

 زاهد شفیعی (مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیر پروژه برند ملی گردشگری) با اشاره به آنکه سیمرغ به عنوان هویت بصری برند گردشگری ایران معرفی شده است، گفت: مصاحبه‌هایی با بیش از هزار گردشگر خارجی انجام شد و از آنها سوالاتی درخصوص گردشگری ایران و آنچه نظرشان را جلب می‌کند پرسیده شد؛ در نهایت مطالعات عمیقی در این خصوص انجام شد که به برند گردشگری منتهی گشت.

او ادامه داد: سیمرغ گردشگری ایران درواقع همان سفیر صلح و دوستی ایرانیان است که تبدیل به برند گردشگری ایران خواهد شد. این برند بر اساس پژوهش‌های انجام شده دارای تمام کاراکترهای مورد توجه در حوزه گردشگری است. درواقع این برند براساس آنچه که گردشگران خارجی به آن اشاره داشتند، طراحی شده است. درواقع یک روایت متفاوت از سیمرغ با اشاره به داستان عطار را طراحی کرده‌ایم.

شفیعی با تاکید برآنکه سیمرغ،‌ برند نهایی گردشگری ایران خواهد بود، ادامه داد: درحال حاضر نخستین فاز برند گردشگری که همان مرحله هویت بصری است را پیش رو داریم. درعین حال هویت کلامی «Majestic Iran (ایران باشکوه)» برند نیز تهیه شده و در خلال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، این شعار به همراه تعدادی دیگر از شعارهای مطرح شده به قضاوت عمومی گذاشته می‌شود. از آنجایی که برند گردشگری متعلق به تک تک مردم ایران است، دوست داریم در این خصوص نظر دهند.

مدیر پروژه برند ملی گردشگری درخصوص شباهت‌هایی که سیمرغ به عنوان برند گردشگری با سیمرغ جشنواره‌های فجر و سایر سیمرغ‌ها می‌تواند داشته باشد و به نوعی اشتباه گرفته شود، گفت: برند طی یک فرآیند تولید می‌شود. در مرحله ساخت برند هستیم و مهم آن است که چه روایتی از سیمرغ در منظر بین‌الملل داشته باشیم. در فاز دوم، استانداردسازی و اینکه این برند به چه گروه‌هایی تعلق می‌گیرد را بررسی خواهیم کرد. شرایط احراز برند نیز مدنظر است. در فاز سه جریان‌سازی و تجاری‌سازی است باید بینش استفاده از برندینگ در بین ذی‌نفعان ایجاد کنیم. برند ابزار متمایزسازی و هویتی است که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او همچنین درخصوص پروژه «شهر گردشگر» گفت: مدلی که برای شهرگردشگر مدنظر داریم، دارای ۱۱۵ سنجه است و رویکردهای مختلف را مدنظر دارد. شهرها را در ۵ سطح می‌سنجد که شامل شهرهای مستعد توسعه گردشگری، شهر متعهد توسعه گردشگری، شهر گردشگرپذیر، شهر دوستدار گردشگری و شهر مقصد است. ما هیچ شهری را از حلقه خارج نمی‌کنیم و اکنون ۵ شهر ازجمله همدان، اردبیل، کرمان، شیراز و یزد به عنوان پایلوت شهر گردشگر معرفی شده‌اند و سنجه‌ها در آنها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. شیراز بالاترین امتیاز را دریافت کرده و این ابزاری برای سنجش شهرها در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و برطرف کردن ضعف‌های موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز