خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر تئاترشهر برای درگذشت امیرکاووس بالازاده

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۳۰۱

مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر مجموعه تئاتر شهر در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت امیرکاووس بالازاده، مولف، پژوهشگر و مدرس حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر مجموعه تئاتر شهر در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت امیرکاووس بالازاده، مولف، پژوهشگر و مدرس حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت امیرکاووس بالازاده، مولف، پژوهشگر و مدرس برجسته حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت شهرام کرمی برای درگذشت امیرکاووس بالازاده چنین آمده است:

«از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

امیرکاووس بالازاده، کارشناس تاریخ و کارشناس‌ارشد فرهنگ و زبان‌های باستانی که موضوعات پژوهشی مورد علاقه‌اش نمایش ایرانی و فرهنگ و تاریخ ایران بود، مدرسی با تالیفات بسیار و شاگردان بسیارتر و سابقه روزنامه‌نگاری در سال‌های دور، امروز در میان‌مان نیست.

گرچه عدم حضور این مولف، پژوهشگر و مدرس برجسته، نخست در دانشگاه و در میان دانشگاهیان به چشم خواهد آمد اما در ادامه این جامعه تئاتری است که از گذاشته شدن نقطه پایانی نابهنگام بر تالیفات و پژوهش‌های متعدد بالازاده متاثر خواهد شد.

درگذشت امیرکاووس بالازاده را نخست به خانواده او و سپس به دوستان و دوستدارانش، علاقه‌مندان، دانشجویانش و همکارانش در محیط دانشگاهی تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت مدیر مجموعه تئاتر شهر

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر در پی درگذشت استاد امیرکاووس بالازاده پژوهشگر، مدرس و منتقد تئاتر پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن پیام تسلیت سعید اسدی آمده است:

«اندوهبار خبری رسید از درگذشت دانشی‌مردی پر‌فضیلت‌ که بی‌ادعا و فروتن سالیان بسیاری خود و زندگیش را وقف کوشش و پژوهش و آموزش ادب و هنر و فرهنگ ایران زمین کرد.

 آموزگار و استادی گرانمایه که نسل های بسیاری فرصت و بخت آموختن ظرافت‌ها و ژرفای کم نظیر فرهنگ غنی این مرز و بوم کهن را در کلاس درس ایشان داشته‌اند.

قرار بود در اسفند ماه تئاترشهر میزبان خوانش و گفتاری پژوهشی باشد از برداشت‌های نمایشی اسطوره آرش کمانگیر با هدایت و راهبری فاضلانه ایشان. اما دریغ و درد که ما از این پس برای همیشه محروم از دیدار و هم‌سخنی دلپذیر ایشان شدیم.

مجموعه تئاترشهر با اظهار تأسف و اندوه درگذشت استاد گرانقدر دانشگاه و معلم خوش خلق هنرهای نمایشی، جناب آقای دکتر امیرکاووس بالا زاده را به بستگان گرامی ایشان و جامعه‌ی هنر، فرهنگ و دانشگاه تسلیت می‌گوید و برای روان ایشان آرامش همیشگی و خشنودی خداوندگار بزرگ را خواستار است. سعید اسدی»

یادآور می‌شود، امیرکاووس بالازاده اسطوره‌شناس، محقق، مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر دیروز (سه‌شنبه ۲۴ دی) درگذشت.

«فرهنگ یک جلدی فارسی معین»، «جنگ، نمایش، اسطوره»، «موسم نور»، «فرهنگ نام ایرانیان» و «پسر شهرزاد» از تالیف‌های بالازاده بود؛ او از اساتید و پژوهشگران شناخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگر و مدرس اسطوره‌شناسی و فرهنگ عامه بود. بالازده از شاگردان زنده‌یاد مهرداد بهار بود و کتاب «مهر و داد و بهار: یادنامه دکتر مهرداد بهار» به کوشش او منتشر شده است.

امیرکاووس بالازاده مدت‌ها درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود و سه‌شنبه شب درگذشت. مراسم تشییع این نویسنده و پژوهشگر، روز جمعه ۲۷ دی در بهشت الزهرا (س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز