خبرگزاری کار ایران

در چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شد:

شاهد موازی‌کاری در تولید برنامه‌های گردشگری در صداوسیما هستیم/ تهیه برنامه‌های صداوسیما انسجام ندارد/ عدم پخش برنامه‌های آموزشی در حوزه سفر و جاده یکی از دلایل افزایش تصادفات جاده‌ای‌ست

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۳۱۶

در نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر عنوان شد: شاهد موازی‌کاری شبکه‌های صداوسیما در تولید برنامه‌های گردشگری هستیم. همچنین انسجام در تهیه برنامه‌های گردشگری وجود ندارد و برنامه‌ها مقطعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صبح امروز (23 دی ماه) با میزبانی سازمان صداوسیما با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با اشاره به آنکه ۲۲ دستگاه اجرایی و نهادهای موثر در حوزه سفر در ستاد هماهنگی خدمات سفر عضو هستند، گفت: از اوایل اسفند ماه وارد فصل پرمسافر در حوزه داخلی و بین‌المللی می‌شویم. هرچند اتفاقات اخیر تاثیری در همه ابعاد جامعه ایران و به تبع آن، خانواده گردشگری داشت و شاهد تغییراتی در حوزه ورود و خروج گردشگران بودیم اما تمام این مسائل براساس غرض‌ورزی‌ها و کارهایی است که آمریکا انجام داده و صنعت گردشگری را متاثر کرده است.

او ادامه داد: قول می‌دهم صنعت گردشگری با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد دوباره به دوره نشاط خود بازگردد چراکه گردشگری نیاز مردم ایران است.

تیموری با اشاره به آنکه در حوزه گردشگری فقط ابعاد اقتصادی اهمیت ندارد، گفت: ما یک نگاه فرهنگی نیز به حوزه گردشگری داریم و همین حوزه فرهنگی بود که رئیس جمهور آمریکا را وادار کرد که ۵۲ نقطه از اماکن فرهنگی ایران را تهدید به حمله کند. تمام اینها نشان از آن دارد که از این بخش بیشترین ضربه را خورده است. اگر به کلیپ‌ها و عکس‌هایی که طی سال گذشته توسط گردشگران خارجی از ایران و مردم آن به نمایش گذاشته شده است، نگاهی بیندازیم، شاهد آن هستیم که آنها با نوشتن جملاتی از رئیس جمهور آمریکا که کاملا با شرایط و جو ایران تضاد دارد، این تفاوت‌ها را به مردم دنیا نشان داده‌اند. از همین رو است که رئیس جمهور آمریکا درصدد تهدید مراکز فرهنگی ایران که به مثابه یک جنایت جنگی است، برآمد.

معاون گردشگری تصریح کرد: آنچه توسط گردشگران از واقعیت ایران به نمایش گذاشته می‌شود برای آنها سنگین است. ما به گردشگری نگاه کلان داریم و در عین حال معتقدیم گردشگری سبب انبساط خاطر مردم می‌شود و برای عموم جامعه مهم است. با اتکا به این واقعیت‌ها می‌گوییم که گردشگری همچنان می‌تواند مانند بازویی قدرتمند در کنار مردم قرار گیرد و فضای کنونی را به فضایی خوب و خوش بازگرداند. در این راستا رسانه‌ ملی می‌تواند با قرار گرفتن در کنار صنعت ملی گردشگری کارهای خوبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم (قائم مقام صداوسیما) نیز در این جلسه با اشاره به آنکه نگاه به گردشگری فرهنگی است، گفت: به نظر می‌رسد که در آموزه‌های دینی ما به این موضوع تاکید شده و دقت زیادی به این مهم شده است که اگر بخواهیم به حق و عالم نفوذ کنیم باید در عالم سیر کنیم و از این طریق به حق می‌رسیم. در قرآن مسائل اثبات حقانیت و عدالت در هستی براساس مبانی مانند فلسفه که ما اختراع کرده‌ایم نیست بلکه به این مهم تاکید دارد که باید به اطراف خوب نگاه کنیم. این نگاه کردن، سیر و سفر کردن سبب می‌شود به عالم هستی پی ببریم.

او ادامه داد: حتی یک آدم معمولی هم می‌تواند با نگاه کردن به حقایق عالم هستی پی ببرد و از طریق سفر می‌تواند به این مهم رسید. از طریق زیارت و دیدن مکان‌های مذهبی دروازه‌ای برای ورود به مسائل دیگر جلوی چشم ما بازمی‌شود. سفر نگاه فرهنگی دارد و در ساحت دین به آن تاکید شده است.

موسوی مقدم خاطرنشان کرد: کشور ما ویژه‌گی‌هایی دارد که هر منطقه می‌تواند یک کشور مستقل باشد و تنوع اینچینی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی ما است. رسانه نیز می‌تواند متناسب با چنین طرفیت‌هایی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. چنانکه اکنون شاهد آن هستیم که تمرکز سفرها به شمال کشور کاهش یافته و به نوعی توزیع سفر در حال تحقق است. شبکه‌های استانی صداوسیما نیز سعی دارند تا این مهم را محقق کنند.

کمالی (مدیرکل صدای استان‌ها) با اشاره به فعالیت ۴۱ شبکه رادویویی که ۳۳ شبکه استانی، ۷ شبکه شهرستانی و یک شبکه سراسری را دربرمی‌گیرند، گفت: در رادیو پویشی به نام ایران را پاکیزه نگه داریم در نوروز و تابستان بیشتر از سایر ایام سال فعال است. همچنین پویش ایمن برانیم تا سالم بمانیم نیز یکی از برنامه‌های شبکه‌های رادیویی است.

او ادامه داد: ایران را بگردیم در همه شبکه‌های رادیویی کار می‌شود. سفرنامه نوروزی در رادیو سفر، ایرانشناسی و راه‌اندازی اتوبوس گردشگری به نام همراه شو که قرار است در استان‌های مختلف برنامه‌های میدانی تهیه کند از دیگر برنامه‌های رادیو است که در نوروز پخش خواهد شد. ضمن آنکه نباید فراموش کرد که در توزیع سفر در طول سال نیازمند مناسبت‌ها و تعطیلات هستیم که آموزش و پرورش باید در این حوزه ورود کند.

شکیبا (نماینده مرکز سیمای استان‌ها) با اشاره به آنکه ۳۱ شبکه تلویزیونی در سراسر کشور و مراکز سیمای استان‌ها حوزه سفر و گردشگری را مدنظر قرار می‌دهند، گفت: اقدامات شاخصی در شبکه‌های استان‌ها در این خصوص انجام شده که از جمله آن می‌توان به تهیه مستندهای گردشگری، ۱۰۰ عنوان کلیپ که بین ۴ تا ۷ دقیقه هستند و به معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌پردازند، اشاره کرد. این برنامه‌ها از شبکه شما منتشر می‌شوند. ضمن آنکه این شبکه به عنوان شبکه گردشگری فعال است و روزانه سه ساعت از برنامه‌های خود را به گردشگری اختصاص داده است. مستند شاهراه، من یک چوبانم و مستندهایی در حوزه صنایع دستی، بومی و حوزه کوهنوردی از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه گردشگری سیمای استان‌ها تهیه شده است.

او ادامه داد: ایران ظرفیت خوبی برای تولید مستند دارد ضمن آنکه معرفی بازارها و سایت‌های باستان‌شناسی را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و به زودی یکی از این برنامه‌ها که به معرفی سایت باستان‌شناسی گیلان می‌پردازد، پخش خواهد شد. سعی ما بر آن است تا پایان سال این مستندها تولید و پخش شوند. ۱۰۰ مستند در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد.

شکیبا یادآور شد: برنامه نسیم شمالی یک برنامه مشترک برای شبکه‌های شمالی کشور است که برنامه‌ای بسیار جذاب خواهد بود. همچنین پیشنهاد می‌دهم که با توجه به نزدیک شدن به برنامه‌های تلویزیونی نوروز اگر بتوانیم گزارشگر‌ها را در محوطه‌های تاریخی و گردشگری فعال کنیم، نتیجه بهتری خواهیم گرفت. ضمن آنکه خواستار ارائه فهرستی از مراکز ارائه خدمات در بخش‌های مختلفی هستیم تا بتوانیم در برنامه‌های تلویزیونی معرفی کنیم.

او اظهار کرد: فهرستی از اماکن گردشگری به همراه ساعت فعالیت و حتی نام کارشناسانی که بتوانند اطلاعات را اختیار مخاطب بگذارند در این راستا مفید خواهد بود. در نوروز ۹۹ بیش از ۱۰۰۰ ساعت برنامه در شبکه‌های استانی پخش خواهیم کرد.

فرزین‌فر (نماینده معاونت سیما) با اشاره به آنکه در تابستان و نوروز شاهد زمان پیک پخش برنامه‌های گردشگری از صداوسیما هستیم، گفت: تلاش ما برای افزایش میل مردم به سفرهای داخلی و با توجه به افزایش قیمت ارز بر توسعه گردشگری داخلی تمرکز داریم. برنامه‌های ویژه‌ای برای تحقیق این سیاست تدوین شده است. مستندهای جذابی مانند ایرانگرد، هفت ‌شهر عشق، نما۲، سفر بخیر، دیار ماندگار، تهرانگرد، شب فیروزه‌ای، صفر تا صد، سفردگرد، مستند ایران، اقوام ایرانی، حال خوب، عیدپیما و دورت بگردم ایران از جمله برنامه‌های صداوسیما در حوزه گردشگری بود.

این نشست با صحبت‌های محمدی (دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر) ادامه یافت و گفت: صداوسیما عضو اجرایی ستاد خدمات استان‌ها هستند. در این میان چالش‌هایی در حوزه صداوسیما وجود دارد که می‌توان به آن اشاره کرد. از آن جمله موازی‌کاری شبکه‌های صداوسیما در تولید برنامه‌های گردشگری همچنین شاهد عدم وجود انسجام در تهیه برنامه‌های گردشگری هستیم. در عین حال این برنامه‌ها مقطعی بوده و نیاز است تا در طول سال بیشتر به این مهم توجه شود.

او ادامه داد: تشکیل کارگروه صداوسیما در وزارتخانه میراث و گردشگری می‌تواند در ایجاد تولیدات مرتبط با گسترش موثر باشد. همچنین نیاز است تا در بازه زمانی ۶ صبح تا ۱۰ شب زمانی را به بخش برنامه زنده در حوزه گردشگری اختصاص دهیم. استفاده از جاذبه‌های گردشگری در لوکیشن‌های فیلم‌ها و برگزاری مسابقه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و دعوت از فعالان و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر از دیگر برنامه‌هایی است که صداوسیما می‌تواند در حوزه گردشگری تهیه و تولید کند.

او خاطرنشان کرد: در بخش استان‌ها نیز تهیه برنامه‌هایی با مضمون فولکلور و آیین‌های استان‌ها، اعلام رویدادها و محل برگزاری نوروزگاه‌ها آشنایی با روال کار آنها و اختصاص برنامه‌هایی به پخش تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های کم‌مسافر می‌تواند راه توسعه بر این مراکز را در حوزه گردشگری هموار کند. نباید فراموش کرد که هزینه معرفی و تبلیغ فعالیت در صدا و سیما زیاد است و نیاز به تعدیل می‌باشد. هماهنگی بیشتر با سازمان هواشناسی، راه‌اندازی رادیوسفر و هماهنگی آن با ستاد خدمات سفر، تولید و پخش برنامه‌های همسو با فرهنگ سفر که باید از اوایل بهمن ماه پخش شود و عدم استفاده از تصاویر آرشیوی برای معرفی شرایط جوی از جمله برنامه‌هایی است که صداوسیما می‌تواند در حوزه گردشگری و ترویج سفر به خصوص در نوروز به آن بپردازند.

سرهنگ جهانی (نماینده پلیس راهبر ناجا) با اشاره به آنکه برنامه سفر به خیر حدود دو سال است که دیگر پخش نمی‌شود، گفت: هرچند که این برنامه در ایام خاص پخش می‌شد اما اکنون مدتی است که دیگر شاهد پخش آن نیستیم. هرچند هزینه‌ها زیاد شده و بودجه هم نداریم اما اگر بتوانیم چنین برنامه‌هایی را در شبکه‌های تلویزیونی داشته باشیم خوب است چراکه در بحث ایمنی و آرامش مردم اهمیت دارند.

او ادامه داد: روزانه بین ۴۵ تا ۶۵ نفر جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند و ۱۰۰۰ نفر مجروح می‌شوند. در این ایام شاهد سیر صعودی تصادفات بودیم این در حالی است که وقتی تا اوایل سال ۹۶ در پنج شبکه تلویزیونی درباره سفر و گردشگری سفر می‌شد با کاهش تصادفات جاده‌ای مواجه می‌شدیم.

جهانی در ادامه به آمار کشته‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴، ۲۷ هزار کشته در جاده‌ها داشتیم که این آمار در سال ۹۶ به حدود ۱۷ هزار کشته کاهش یافت. بخشی از این کاهش به برنامه‌هایی بازمی‌گردد که در تلویزیون پخش می‌شد اما طی چند سال اخیر با عدم پخش این برنامه‌ها شاهد افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم. ما مشکلات صداوسیما را می‌دانیم اما برای اطلاع‌رسانی فرهنگ‌سازی و آموزش نیاز است تا برنامه‌ریزی داشته باشیم و صداوسیما باید تلاش‌های بیشتری داشته باشد.

نماینده پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ اثر فاخر و خوب توسط موسساتی که از سوی صداوسیما به ما معرفی شده‌اند تولیدات مناسبی در این حوزه زیر یک دقیقه هستند و تلویزیون می‌توند از این تولیدات استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد. ما باید تولید تله فیلم و سریال‌هایی که مروج قوانین راهنمایی و رانندگی است، به کاهش تصادفات کمک کنیم. در عین حال با راه‌اندازی سیستم RDF در رادیو می‌توانیم از تصادفات زنجیره‌ای بکاهیم.

این نشست با صحبت‌های نیما آذری (رئیس انجمن موسسات آموزشی کشور) ادامه یافت. او گفت: اینکه کجا برویم و فرهنگ سفر را ترویج دهیم بسیار اهمیت دارد. نیاز است با برنامه‌هایی که با این محوریت‌ها ساخته می‌شوند به حوزه آموزش و معرفی جاذبه‌ها بپردازیم. تمام این مهم نیازمند تامین بودجه است. باید تعرفه‌هایی برای برنامه‌های اینچنینی تعریف شود و فیلم‌هایی در راستای معرفی جاذبه‌های ایران ساخته شود. همانطور که ترکیه با ساخت فیلم‌های خود و نشان دادن نمایی زیبا از جاذبه‌های گردشگری در لوکیشن‌های فیلم‌هایش گردشگر جذب می‌کند، ایران هم می‌تواند از این طریق به جذب گردشگر بپردازد.

نماینده وزارت کشور و متولی توسعه فرهنگی اجتماعی شهرداری دیگر سخنگوی این جلسه بود که خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته دستورالعمل خدمات سفر برای نوروز یا تابستان نوشته می‌شود اما امسال با توجه به اهمیت به موضوع سفر این دستورالعمل برای یک سال نوشته شد.

با با تاکید بر نقش شهرداری‌ها و نقش صداوسیما معرفی و توسعه گردشگری گفت: نقش صداوسیما به غیر از نقش ترویجی و معرفی، هدایت و جهت‌دهی نیز هست. توجه به میراث معنوی و میراث ناملموس باب شده و نیازمند شناسایی بیشتر این نوع میراث هستیم. در عین حال می‌توانیم برنامه‌های تولیدی را از تلویزیون‌های شهری پخش کنیم.

او خاطرنشان کرد: معرفی کارشناسان ثابت در دستگاه‌های اجرایی و راه‌اندازی رادیو سفر که اکنون گله‌های بسیاری در خصوص فعالیت آن وجود دارد می‌تواند در حوزه صداوسیما عمیق‌تر رونق گیرد.

مقدمیان (نماینده سازمان اردوهای راهیان نور) نیز از اعزام ۱۶۰ هزار دانش‌آموز پسر طی مهر و آبان به جنوب کشور خبر داد و گفت: برای خواهران نیز تمهیداتی اندیشیده شده و تا عید ۱۶۰ هزار نفر از آنها به مناطق جنگی فرستاده خواهند شد. در این میان خواهان راه‌اندازی رادیو راهیان نور هستیم.

او ادامه داد: در اربعین ۱۸۵ هزار نفر در قالب اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند. در عین حال برروی فعالیت در این حوزه متمرکز هستیم و شبکه پویا و شبکه مستند می‌توانند در این خصوص فعال شوند.

به گفته مقدمیان؛ ۳۰ امامزاده در کشور داریم که می‌توانند ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اردوهای زیارتی و سیاحتی باشند.

این جلسه با جمع‌بندی تیموری و موسوی مقدم ادامه یافت. ولی‌الله تیموری گفت: حجم برنامه‌های تولیدی در صداوسیما به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به گذشته افزایش یافته اما نیاز است تا توجه بیشتری به این مهم انجام شود چراکه ما در حوزه اطلاع‌رسانی گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری در کشور با مشکل روبه‌رو هستیم و بحث‌ها و گلایه‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: این معرفی در خارج از کشور عملکرد بسیار بدی از مانشان می‌دهد چراکه وقتی گردشگران با فرهنگ‌های مختلف به این سفر می‌کنند زمان ورود به کشور یک نگاه غیرواقعی نسبت به ایران دارند و این نشان از آن دارد ک نتوانسته‌ایم معرفی درستی از کشور در خارج از مرزها ارائه دهیم. این عدم موفقیت در معرفی جاذبه‌های گردشگری در داخل ایران نیز صادق است. چنانکه شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران در مناطق خاصی از کشور هستیم و برخی از مناطق دیگر مسافر ندارند. سیاست ما در حوزه گردشگری توزیع سفر به لحاظ جغرافیایی و زمانی است.

او اذعان داشت: ایجاد تصویری مثبت از ایران یکی از سیاست‌های ماست. هیچ کجای دنیا مانند کشور ما خبرهای منفی را بولد نمی‌کنند. بازگو کردن خبرهای منفی دامنه انعکاس آن را افزایش می‌دهد. نمی‌گوییم که دروغ‌پراکنی کنیم بلکه می‌توانیم با انتشار اخبار مثبت، اخبار منفی را پوشش دهیم.

تیموری تاکید کرد: هر یک از اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر تولیدات خوبی در حوزه سفر و گردشگری دارند که سایر اعضا هم می‌توانند از آن استفاده کنند. باید به نوعی ایران را نشان دهیم که گردشگران خارجی با در دست داشتن چراغ الکلی وارد کشورمان نشوند چراکه تصویر یک کشور غیرپیشرفته را در ذهن دارند.

معاون گردشگری در ادامه از رتبه‌بندی شهرها از منظر گردشگری خبر داد و گفت: فرایند معرفی شهرها براساس حوزه گردشگری و رتبه‌بندی آنها براساس توجه به زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری با استفاده از نظر گردشگران داخلی و خارجی ارزیابی فعالیت مسئولان در حوزه گردشگری و فعالیت مردم در توسعه زیرساخت‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و رتبه‌بندی انجام خواهد شد. این مهم در ایام نوروز محقق می‌شود.

او با اشاره به آنکه به فصل پررونق گردشگری داخلی و بین‌المللی نزدیک می‌شویم، از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی و گردشگری صنایع دستی خبر داد و گفت: امسال از ۲۳ تا ۲۶ بهمن به مدت چهار روز با حضور ۳۱ استان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

سیدفیروز فاطمی (معاون استان‌های صداوسیما) با اشاره به آنکه ۷۶ عنوان برنامه در استان‌ها در حوزه گردشگری تولید شده است، گفت: هرچند صحبت از ساخت فیلم و سریال و استفاده از جاذبه‌های گردشگری به عنوان لوکیشن شد باید بگویم که این روزها سریال وارش تصویری از شمال کشور را نشان می‌دهد همچنین سریال به رنگ خاک جزیره هرمز را نشان می‌داد و برنامه پایتخت نیز از شمال تا جنوب کشور را معرفی می‌کرد. حتی پارسال نیز رپرتاژی از ترکیه رفت. بازی نقاب‌ها نیز به فرهنگ ترکمن پرداخته است و زیباشهر نیز با قرار دادن لوکیشن خود در خوزستان تصویری زیبا از اهواز به نمایش گذاشت. سالانه بیش از ۵۰ تله فیلم در حوزه جغرافیای استان‌ها تهیه می‌شود. شبکه شما نیز به عنوان شبکه پایلوت گردشگری معرفی شده و امسال برنامه هنرستان ایران را تهیه کردیم که در آن اقبال واحدی شهر به شهر به معرفی ظرفیت‌های گردشگری مردم و آیین‌های آنها می‌پردازد.

موسوی مقدم نیز در پایان این نشست گفت: می‌توان از تولیدات انجام شده در قطارها و هتل‌ها و شبکه‌های استانی بیشتر استفاده کرد. در این میان رستوران‌ها و هتل‌ها و مراکز گردشگری می‌توانند به جای پخش آهنگ‌های نامناسب رادیو آوا و رادیو نوا را که همواره موسیقی پخش می‌کنند به اجرا دربیاورند. هرچند قبول داریم که بخش‌های زیادی از برنامه رادیو آوا تبدیل به بسته‌های تبلیغاتی شده است اما می‌توان از بخش موسیقی آن استفاده کرد.

او خاطرنشان کرد: توزیع مسافرت بسیار اهمیت دارد و معتقد هستم مستند بهترین ژانر برای تبلیغ و ترویج گردشگری و سفر است و ما آمادگی مشارکت در این حوزه را داریم. ما باید مکمل تبلیغاتی یکدیگر باشیم تا بتوانیم در معرفی جاذبه‌ها، مکان‌ها و چهره‌های موثر فعال شویم.

موسوی مقدم در خصوص تبلیغات، جاذبه‌های گردشگری و فعالین این حوزه در صداوسیما گفت: اگر بتوانید برنامه‌هایی تولید کنید که جنبه‌های ملی، آموزشی و فرهنگی داشته باشند و صرفا تبلیغ برخی از افراد نباشد، بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای آگهی دریافت خواهید کرد. حتی شبکه ایران کالا تبلیغات را رایگان پخش می‌کند. در این میان ظرفیت‌های برون‌مرزی مانند شبکه‌های العالم، پرس تی وی و هیسپان تی وی را داریم که پنج قاره جهان را پوشش می‌دهند. ۳۴ رادیو برون‌مرزی و شبکه‌های جام جم نیز از دیگر ظرفیت‌های این مجموعه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در خارج از کشور است.

او خاطرنشان کرد: باید در استفاده از لوکیشن‌ها برای ساخت فیلم دقت بیشتری داشته باشیم و از این مهم برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور بهره جوییم. در این میان قصد داریم در نوروز ۹۹ بر روی نوروزگاه‌ها بیشتر تمرکز کنیم.

قائم مقام صداوسیما در خصوص انتشار اخبار در رسانه ملی گفت: خبر باید فراگیری داشته باشد و گودنیوز و بدنیوز انجام دهیم چراکه اخبار بد آسمان و ریسمان می‌شود و یک سوژه کوچک می‌تواند از طریق چنین اخباری تبدیل به یک موضوع مهم در سطح بین‌المللی شود. همان کاری که شبکه‌های خارجی مانند من و تو انجام می‌دهند. این مهم اثر مخربی در حوزه فرهنگی و گردشگری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز