خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز چهار‌شنبه ایلنا می‌خوانید:

تنها کار وزارت ارشاد صدور مجوز است/حاضرم پاسپورتم با مُهر ایران را به همه نشان دهم/مالیات بستن بر هنر در این شرایط اقتصادی، مشکوک است/کاهش ۱۰درصدی بودجه فرهنگ سال آینده/صحبت‌های فاطمه معتمدآریا درباره اخذ مالیات از هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۳۰

گفتگو با برزو امیری درباره وضعیت گروه‌های موسیقی کردی و گفتگو با یک گردشگر اهل کانادا درباره نقش تبلیغات در صنعت گردشگری مطالب امروز سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با برزو امیری درباره وضعیت گروه‌های موسیقی کردی، گفتگو با یک گردشگر اهل کانادا درباره نقش تبلیغات در صنعت گردشگری، گفتگو با یک کارگردان تئاتر درباره مسائل مالیاتی نمایش‌ها، گفتگو با مدیر شبکه ایران کالا درباره نگاهی که در رسانه ملی به طبقه ثروتمند وجود دارد، برگزاری همایش مدیران صندوق اعتباری هنر، کاهش ۱۰درصدی بودجه فرهنگ سال آینده، صحبت‌های فاطمه معتمدآریا درباره اخذ مالیات از هنرمندان از جمله اخباری است که روز چهارشنبه (ششم آذر ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

ارکسترها هیچ تولیدی ندارند/ تنها کار وزارت ارشاد صدور مجوز است

آهنگساز، نوازنده کمانچه و سرپرست گروه ترنگ درباره سازهای فراموش شده منطقه کرمانشاه و کردستان می‌گوید: برخی از سازها به دلیل عدم توجه از بین رفته‌اند و دیگر از آنها استفاده نمی‌شود. «موکش» یکی از سازهای فراموش شده است که دیگر وجود ندارد. این ساز شبیه کمانچه است. ساز «شمشال» هم چنین وضعیتی دارد و نوازندگان بسیار اندکی دارد.

حاضرم پاسپورتم با مُهر ایران را به همه نشان دهم

"تروور جیمز" با بیان این مطلب که تاثیرپذیری توریسم و افراد از طریق مطبوعات شکل می‌گیرد، می‌گوید: تبلیغات منفی درباره ایران در سطح جهان بسیار زیاد است اما قاعدتا گردشگران بعد از سفر به ایران به این نتیجه می‌رسند تمام تبلیغات منفی که پیش از این دیده و شنیده‌اند، غلط بوده است.

مالیات بستن بر هنر در این شرایط اقتصادی، مشکوک است

عباس غفاری با بیان اینکه دولت در این شرایط اقتصادی، نه تنها به هنرمند سوبسید نمی‌دهد بلکه مالیات هم می‌گیرد و این تعجب‌آور است، درباره حذف معافیت مالیاتی گفت: دیگر هیچ حسی از همدلی در هنرمندان با دولت و مشکلاتش وجود ندارد.

کارآفرینان باید مانند چهره‌های ماندگار تکریم شوند/ ثروتِ همه ثروتمندان از راه نامشروع بدست نیامده

اردشیر زابلی‌زاده می‌گوید: باید اقداماتی صورت گیرد که افرادی که در کشور شغل ایجاد می‌کنند و به ثروت‌آفرینی می‌پردازند، همچون چهره‌های ماندگار ارزشمند شوند و مورد تکریم و احترام مردم قرار گیرند.

وضعیت معیشیتی اصحاب فرهنگ و هنر تنگ‌تر شده است

دومین همایش سراسری نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر صبح امروز برگزار شد.

بودجه فرهنگ سال آینده ۱۰درصد کاهش خواهد یافت

علی اصغر کاراندیش گفت: به دلیل مشکلات دولت در فروش نفت، تحریم اقتصادی و مسائلی دیگر بودجه و اعتبار بخش فرهنگ در سال آینده 10درصد کاهش اعتبار خواهد داشت.

من بازیگرم، سلبریتی نیستم/ از پول‌های بی‌نشان مالیات بگیرید

فاطمه معتمدآریا در گفتگو با برنامه پشت‌صحنه گفت که دستمزد‌های میلیاردی از پول‌های بی‌نشان نشات می‌گیرد و این پول‌های بی‌نشان را که هیچ ربطی به سینمای ما ندارد باید بررسی کنند و مالیات آن درآمدها و پول‌‌‌ها را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز