خبرگزاری کار ایران

سفیر اتریش در ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

قصد داریم با فعالیت‌های محیط زیستی به افزایش اشتغال در ایران کمک کنیم/ ۲۰۰۰ ایرانی در بخش سلامت اتریش کار می‌کنند/ می‌خواهیم برای ایرانی‌ها سودآور باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۱۵

سفیر اتریش در ایران با اشاره به آنکه برگزاری مذاکرات برجام در وین یکی از رنسانس‌های روابط بین دو کشور بود، گفت: ما علاقه بسیاری به حفظ و ادامه برجام داریم. ضمن آنکه ایرانی‌ها به موفقیت جامعه اتریش کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اشتفان شُلتس (سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران) با اشاره به آنکه اتریش و ایران سده‌هاست که با یکدیگر ارتباط دارند، درخصوص شناختی که مردم اتریش از مرزهای فرهنگی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی ایران دارند و اینکه این شناخت تا چه اندازه تحت تاثیر فضاهای سیاسی مسلط بر نظام حاکم بر فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار دارد، گفت: اتریش ۷۰۰ سال پیش برای اولین‌بار با ایران ارتباط گرفت. ۵۰۰ سال پیش شاه اسماعیل به ما پیشنهاد همکاری داد. تمام این‌ها، تاریخ بی‌نظیری است. ۱۶۰سال پیش روابط پایدار را آغاز کردیم و اولین نماینده دیپلماتیک ما مستقر شد بنابراین یک تاریخ غنی در پس ایجاد همکاری بین کشورهای ما وجود دارد.

او با تاکید برآنکه از برگزاری مذاکرات برجام در وین می‌توان به عنوان یکی از رنسانس‌های روابط بین دو کشور یاد کرد، اظهار داشت: این مذاکرات در وین انجام شد؛ پول این فرایند را ما با خوشحالی پرداخت کردیم. بنابراین ما علاقه بسیاری به حفظ و ادامه برجام داریم. می‌خواهیم برای ایرانی‌ها سودآور باشیم. هدف ما ایجاد همکاری در بخش‌های گوناگون است. امروز شاهد آخرین شکل از این همکاری‌ها هستیم که در حوزه اکوتوریسم پایدار رقم خورده است.

شُلتس خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد شغل است چراکه جوانان ایران بسیار نیازمند کار هستند. هر سال ۹۰۰ هزار جوان وارد بازار کار می‌شوند. می‌خواهیم با فعالیت‌های دوستداران محیط زیست به افزایش اشتغال در ایران کمک کنیم. اتریش سال گذشته ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده داشت که ۴۰ میلیون نفر از آنها ماندگاری طولانی داشتند. این نکته‌ای برای ایران است که ۱۰ برابر اتریش جمعیت دارد. اتریش ۹ میلیون نفر جمعیت دارد و ایران ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد. ایران می‌تواند یک میلیون ورودی داشته باشد. اما این قضیه نیازمند تدارک و توجه به ضروریاتی است. این دست همکاری‌ها بین ایران و اتریش می‌تواند در جهت تسهیل این مسئله گام بردارد.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آنکه در وین جامعه ایرانی بزرگی وجود دارد، درخصوص تصویر ذهنی مردم اتریش درخصوص ایران گفت: ما تصویر بسیار خوبی از ایران داریم. دو هزار نفر ایرانی در بخش سلامت اتریش مشغول به کار هستند. ایرانی‌ها به موفقیت جامعه اتریش کمک می‌کنند. تکنسین‌ها و ایرانی‌های بسیاری در اتریش مشغول به کار هستند.

به گفته او، ایران یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است که نقش بزرگی در توسعه جوامع منطقه داشته است. سیستم آبیاری اولین‌بار در ایران اختراع شد. رومی‌ها این روش را یاد گرفته و بعد در منطقه ما اجرایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز