خبرگزاری کار ایران

گزارش «دیلی‌استار» از تلاش‌ها برای نجات برجام در وین

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۵۴۵

دیلی استار در گزارشی به بررسی نشست امروز وین پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی استار، با توجه به بالا رفتن تنش میان ایران و آمریکا و شرایط پیش آمده برای توافق هسته‌ای، کشورهای باقی مانده در برجام امروز در وین برای نجات برجام تلاش می‌کنند.

ایران چندی پیش بخشی از تعهدات برجامی خود را کاهش داده و اعلام کرده است در صورتی که سایر اعضای برجام تعهدات خود را در قبال ایران اجرا نکنند، تهران آماده است بخشی دیگر از تعهدات برجامی خود را هم کاهش دهد.

تاکنون کشورهای اروپایی تلاش‌های خود را برای نجات برجام به کار گرفته‌اند اما تلاش‌های کشورهای اروپایی از جمله امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه برای نجات توافق هسته‌ای ایران تاکنون بی نتیجه بوده است.

با این حال قرار است این تلاش‌ها ادامه یابد و مذاکرات برای حفظ برجام تداوم پیدا کند. از سوی دیگر گفته می‌شود وزیران خارجه کشورهای حاضر در برجام نشستی برگزار می‌کنند که هنوز جزئیات این نشست به صورت دقیق اعلام نشده است.

اروپایی‌ها اقدام ایران در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم را نگران‌کننده می‌دانند و از سویی دیگر هم آن را به نوعی نقض برجام قلمداد می‌کنند. بنابراین ضروری است در این زمینه و برای نجات برجام گفت‌وگوهای مفصلی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز