خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید:

وقتی فرهنگ ۲۵۰۰ ساله سبب وضعیت کنونی می‌شود/دلایل علاقمندی هانری کربن به مطالعه تشیع و اسلام ایرانی/ شفاف سازی درباره «متری شیش و نیم» و «بوی باران»

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۳۴۲

گفتگو با ان‌شاءالله رحمتی درباره آثار ترجمه شده از هانری کربن، گفتگو با کارگردان مجموعه مستند «در کنار متن» پیرامون بحث حاشیه‌نشینی، شفاف‌سازی مدیرعامل «ناجی هنر» درباره باگ‌های فیلم «متری شیش و نیم» و مجموعه «بوی باران» از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با ان‌شاءالله رحمتی درباره آثار ترجمه شده از هانری کربن، گفتگو با کارگردان مجموعه مستند «در کنار متن» پیرامون بحث حاشیه‌نشینی، تدوین تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات با حضور ۴۵ مدیر و وزیر، شفاف‌سازی مدیرعامل «ناجی هنر» درباره باگ‌های فیلم «متری شیش و نیم» و مجموعه «بوی باران»، معرفی اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی از جمله مطالبی است که روز سه‌شنبه (شانزده مهر) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

دلایل علاقمندی هانری کربن به مطالعه تشیع و اسلام ایرانی

مترجم اثر سترگ «اسلام ایرانی» معتقد است: هانری کربن معتقد بود اسلام ایرانی در واقع نوع مواجه ذهنی و روحی ایرانیان با اسلام است که در رفتاری پیوسته با عصر باستان، نسبت به فهم اسلام اقدام کرده‌اند. به همین جهت در تفکر کربن، افرادی نظیر ابن‌ عربی و سهروردی به کلید فهم اسلام ایرانی بدل می‌شوند

غره شدن به فرهنگ ۲۵۰۰ ساله نتیجه‌اش وضعیت کنونی ما است

مستند «در کنار متن» به دنبال علت مهاجرت و خالی شدن روستاها، بیکاری و امکاناتی‌ست که تنها در شهرها وجود دارد و سبب آمدن روستاییان به شهر می‌شود. مریم مومن‌زاده می‌گوید: به ما گفتند اگر می‌خواهید مردم و مسئولین را از این موضوعات آگاه کنید، آنها خودشان آگاهی دارند. در نتیجه هدف‌گذاری بالاتری را مدنظر قرار دادیم تا مشارکت مردم را جذب کنیم.

تدوین تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات با حضور ۴۵ مدیر و وزیر

تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات با حضور ۴۵ مدیر و وزیر در قالب ۱۰ مجموعه مستند و ۲۰ جلد کتاب تهیه شده است.

شفاف‌سازی مدیرعامل «ناجی هنر» درباره باگ‌های فیلم «متری شیش و نیم» و مجموعه «بوی باران»

همزمان با نمایش هفت فیلم تولیدی توسط «ناجی هنر» که ابتدای این هفته تا پایان هفته هرشب از شبکه سه سیما درحال پخش است، مدیرعامل این موسسه در گفتگویی درباره جزییات این پروژه‌ها، نمایش پلیس در آثار و حواشی فیلم «متری شیش و نیم» و سریال «بوی باران» به ارائه توضیحاتی پرداخت.

معرفی اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی

اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش آثار غیرسینمایی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز