خبرگزاری کار ایران

فریده خلعتبری:

جایزه آینه‌دار، دوران احیای سنت کهن تصویرسازی کتب بزرگسال است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۳۱

مدیر انتشارات شباویز معتقد است: جایزه تصویرگری آینه دار دوران بازآفرینی سنت تصویرگری کتب بزرگسالان است.

به گزارش ایلنا، فریده خلعتبری (مدیر انتشارات شباویز) که از جمله ناشران برگزیده کودک و نوجوان است که سال‌هاست جوایز معتبر تصویرگری بین المللی را برای ایران به ارمغان آورده، می‌گوید: به نظرم جایزه تصویرگری آینه دار دوران ایده بسیار جذابی دارد در گذشته‌های دور و قرن‌های پیش، تصویرگری بزرگسال ما بسیار پیشرفته بود. کتاب‌های ما به نوعی همه تصویرگری شده بود ولی الآن می‌بینیم که کتاب‌های بزرگسال ما دیگر تصویرگری نمی‌شوند و به جای آن فقط تصویرگری کتاب کودک داریم. در حال حاضر تصویرگری بزرگسال در دنیا بسیار رایج است و اهمیت بسیار زیادی هم دارد. اما ما هنری که از قبل داشتیم را از دست داده‌ایم و بدیهی‌ترین کار این است که دوباره احیا شود.

او افزود: من خودم تصویرگران را تشویق کردم که بیایند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند و الآن هم تعدادی از بچه‌ها آثار بسیار خوب و درجه یک ارائه داده‌اند. با ایده و برنامه مدیران آینه دار دوران قرار است آثار برگزیده در یک مجموعه و گنجینه ارزشمند و شایسته گردهم آید و بعدها تبدیل به یک سرمایه ملی و در یک موزه نگه‌داری شود. من معتقدم باید از هر کاری که برای توسعه و پیشرفت ایران انجام می شود حمایت و پشتیبانی کرد و از همین منظر مشوق جایزه آینه دار دوران هستم.

نخستین دوره جایزه تصویرگری آینه دار دوران با موضوع تصویرسازی کتابهای محمد ابراهیم باستانی پاریزی در حال برگزاری است که علاقمندان تا بیست و نهم مهر ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه تحویل دهند.

از پاریز تا پاریس عنوان این جایزه در نخستین سال برگزاری است که به گفته سید عباس دعایی، مدیر آن دی ماه برگزیدگانش را خواهد شناخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز