خبرگزاری کار ایران

بازدید هیات دانمارکی از موزه سینما

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۵۲

دو تن از اساتید و هنرمندان کشور دانمارک از موزه سینما بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، شامگاه سه شنبه 9 مهرماه موزه سینما میزبان پروفسور بلومکوئیست (استاد دانشگاه حقوق دانشگاه کپنهاگ دانمارک)، موسمگارد (رئیس انجمن آهنگسازان و ترانه‌سرایان دانمارک) و جلیل رحیمی (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس) بود.

این هیات به مدت 3 ساعت از تالارها، عمارت اصلی و باغ موزه بازدید کردند. و موسمگارد رئیس انجمن آهنگسازان و ترانه‌سرایان دانمارک بعد از بازدید از موزه سینما طی سخنان کوتاهی گفت: برای من این کاخ وموزه داخل آن بسیار جذاب و جالب بود زیرا قدمت سینما و فرهنگ ایران را نشان می‌دهد و موجب می‌شود تا به صنعت سینما افتخار کنیم.

پروفسور بلومکوئیست (استاد دانشگاه حقوق دانشگاه کپنهاگ دانمارک) نیز با ابراز خشنودی از اینکه با یکی از موزه‌های مهم دنیا آشنا شده است، گفت: موزه سینما فرهنگ و میراث یک کشور را نشان می‌دهد و رسانه‌هایی مثل فیلم بخشی از تاریخ و فرهنگ یک کشور هستند و موجب می‌شوند افراد با دیدن فیلم‌ها ذهنیت جدیدی درباره کشورها پیدا کنند. وسایل قدیمی این موزه برایم جذاب و جالب بود و امروز با نکات جدیدی از فرهنگ ایران آشنا شدیم.

جلیل رحیمی (عضو کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس) نیز گفت: موزه سینما برای ما ارزشمند است و با توجه به جایگاهی که سینمای ایران در منطقه و جهان دارد، این مرکز فرهنگی برای ما بسیار مهم است.

 وی ادامه داد: شاید توجه به این مجموعه‌ها باید خیلی بیشتر از چیزی که الان هست، باشد. هر ملتی یک تاریخچه فکری، معنوی، تاریخی و تمدنی دارد. سینمای ایران بیان کننده دیدگاه ها و نظرها و باورهای ملت در عرصه‌های مختلف و همچنین زبان بین‌المللی ما با جهان است. امروز بخش عمده‌ای از فیلم‌های ما در جهان جایزه می‌گیرد و در جشنواره‌های مختلف می‌درخشند. باید تلاش کنیم که این افتخار و درخشش را به نسل جوان منتقل کنیم و موزه سینما می‌تواند در این راه نقش پررنگی ایفا کند.

عضو کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس تاکید کرد: من به عنوان عضوی از  خانه ملت و نماینده مردم  برای تقویت این مکان فرهنگی آماده همکاری هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز