خبرگزاری کار ایران

رئیس آژانس‌های گردشگری ایرلند:

دولت ایرلند در تصمیم‌گیری برای سفر هیچ دخالتی نمی‌کند/ ایرلندی‌ها برای حضور در ایران به تحریم آمریکا توجهی ندارند/ وقتی توراپراتورها متوجه امنیت ایران شوند، کار خود را آغاز خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۳۰

اروین ژیل، یکی از توراپراتورهای فعال ایرلندی، می‌گوید: دولت ایرلند در تصمیم‌گیری برای سفر دخالت نمی‌کند. ما خیلی واضح و بی‌طرفانه به این موضوع فکر می‌کنیم و هر جا که دل‌مان بخواهد، می‌رویم. در ایرلند، خودمان برای سیاست‌هایمان تصمیم‌ می‌‌گیریم و به حرف دیگران گوش نمی‌دهیم. مردم ایرلند از آمدن و سفر کردن به ایران صرفا به دلیل آنکه آمریکا قوانین خود را وضع می‌کند، بازنمی‌مانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، Irwin Gill (اروین ژیل) رییس آژانس‌های گردشگری و یکی از توراپراتورهای فعال در ایرلند است که از حدود ۱۰ ماه پیش در پی درخواست سفارت ایران برای تدارک بسته‌های سفر ایرلندی‌ها به ایران، کار خود را با سفارت ایران در دوبلین آغاز کرد. در این راستا و در پی درخواست ایران، فم تور آژانس‌داران و خبرنگاران ایرلندی با سرپرستی ژیل راهی ایران شد.

او در این خصوص گفت: سفارت ایران در دوبلین از ما خواست تا به منظور انجام یک پروژه که در راستای معرفی ایران و جاذبه‌های گردشگری ایران بود، گروهی را تشکیل دهیم و به ایران سفر کنیم. بنابراین یکی از وظایف من آوردن خبرنگاران و فعالان حوزه گردشگری به ایران بود. همچنین سازماندهی خبرنگاران و توراپراتورهای ایرلندی درخصوص معرفی ایران به عنوان یکی از مقاصد سفر ایرلندی‌‌ها تبدیل به یکی از وظایف من در ایرلند شد.

در ایرلند چه تعداد آژانس مسافرتی و تور اپراتور فعال هستند و چگونه ایران را برای هموطنان شما و گردشگرانی که قصد انتخاب مقصد سفر دارند، توصیف می‌کنند؟ آیا از مشوقان سفر به ایران هستند یا شناخت مناسبی نسبت به ایران و جاذبه‌های آن ندارند؟

در ایرلند حدود ۳۰۰ آژانس گردشگری داریم؛ نیاز است آژانس‌هایی در حوزه تورهای گردشگری ایران فعال شوند که به ایران و جاذبه‌های آن علاقمندند. شغل من آن است که این گروه‌ها را کنار هم جمع کنم. از آنجا که هنوز شناخت درستی از جاذبه‌های گردشگری ایران در ایرلند وجود ندارد از این رو برای سفر به ایران بیش از ۱۰ ماه برنامه‌ریزی انجام شد تا تور اپراتورهایی که با ما همراه هستند به ایران بیایند و آنجا را از نزدیک ببینند. برخی از این آژانس‌ها، بیش از ۱۷۰ آژانس را در زیرمجموعه خود دارند و نیاز است تا بتوانند با تمام ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری آشنا شوند. این گروه می‌تواند اخبار و اطلاعات دریافت شده از ایران را به اطلاع سایر فعالان حوزه گردشگری ایرلند برساند.

امیدوار هستیم بتوانیم در ماه می سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) با گروه دیگری از آژانس‌داران ایرلندی به ایران سفر کنیم. ما درصدد آن هستیم تا جنبه‌های دیگری از ایران را به مردم ایرلند نشان دهیم و سفر به ایران را عمومی کنیم.

با وجود آنکه ایران مملو از جاذبه‌های متنوع است اما در حوزه گردشگری شناخت کمتری از کشور ما در میان مردم دیگر کشورها وجود دارد به ویژه به دلایل سیاسی. تصویر مردم ایرلند از ایران، تا چه اندازه تحت تاثیر اخبار منتشر شده از رسانه‌ها قرار دارد؟

در ایرلند بیشتر خبرهایی که جنبه‌های منفی دارند درباره ایران منتشر می‌شود؛ در نتیجه نیاز است تا ایرلندی‌ها به ایران سفر کنند تا بتوانند جنبه‌های مثبت ایران را نیز ببینند. ضمن آنکه سفر توراپراتورها و خبرنگاران ایرلندی نیز می‌تواند در انعکاس اخبار مثبت از ایران موثر باشد.

شما سال‌هاست در حوزه گردشگری ایرلند فعال هستید و نسبت به خواسته‌ها و مقاصد مدنظر گردشگران ایرلندی اشراف دارید، به نظرتان آیا ایران و جاذبه‌های گردشگری آن می‌تواند در سبد سفر گردشگران ایرلندی جای گیرد؟

پاسخ به این سوال بسیار دشوار است؛ چراکه هنوز محصول و آنچه که باید از حوزه گردشگری ایران به گردشگران ایرلندی ارائه شود، مشخص نیست. از این رو نیاز است توراپراتورهای گردشگری از ایران نیز به ایرلند سفر کنند تا اطلاع‌رسانی بیشتری در این حوزه انجام و درواقع بازارسازی شود. مانند هر فرهنگ دیگری نیاز است تا تبلیغات گسترده‌ای درخصوص گردشگری ایران انجام شود و اطلاع‌رسانی را گسترش دهیم. این مهم می‌تواند توسط سفارت، دپارتمان‌های گردشگری و همه فعالانی که در این حوزه کار می‌کنند، محقق شود تا عموم جامعه ایرلند نسبت به ایران و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوند و به ایران سفر کنند.

زمانی که توراپراتورهای گردشگری به ایرلند بازمی‌گردند، می‌توانند اطلاعات خود را در مجلاتی که به تمام آژانس‌های ایرلند ارسال می‌شود، منتشر کنند در نتیجه گزارش سفر آ‌نها به ایران قبل از تعطیلات کریسمس منتشر می‌شود. آنگاه است که فعالان صنعت گردشگری ایرلند شروع می‌کنند در خصوص ایران و جاذبه‌های گردشگری آن سئوال می‌پرسند سپس آنها با فعالان گردشگری ایران تماس می‌گیرند و این مهم می‌تواند نخستین جرقه‌های ایجاد ارتباطات گردشگری بین ایران و ایرلند باشد. وقتی توراپراتورهای ایرلندی متوجه امنیت ایران بشوند، کار خود را در حوزه تورهای ایران آغاز خواهند کرد. باید جنبه‌های مثبت ایران را به گردشگران ایرلندی معرفی کنیم.

از دید یک حرفه‌ای که سال‌هاست در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنم و بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در این حوزه گذاشته‌ام، می‌توانم بگویم زمانی که بخواهید گروهی از گردشگران را جذب کنید در ابتدای امر باید یک محصول به آنها ارائه دهید که در اینجا محصول حوزه گردشگری ایران بسته سفر گردشگران ایرلندی به ایران خواهد بود. در واقع می‌توان گفت ارائه محصول در این حوزه بسیار مهم است و ایران دارای محصولاتی فوق‌العاده در این حوزه است.

دولت ایرلند در تصمیم‌گیری برای سفر هیچ دخالتی نمی‌کند/ ایرلندی‌ها برای حضور در ایران به تحریم آمریکا توجهی ندارند/ وقتی توراپراتورها متوجه امنیت ایران شوند، کار خود را آغاز خواهند کرد

ایرلندی‌ها جذب کدام بخش از جاذبه‌های گردشگری ایران، اعم از جابه‌های فرهنگی، طبیعتگردی، گردشگری سلامت و... می‌شوند؟

مردم ایرلند به فرهنگ بسیار علاقمند هستند و به نظرم در مرحله نخست بهتر است با معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، درصدد جذب گردشگران فرهنگی از ایرلند برآیید. سپس بعد از حضور آنها درایران، کم کم با سایر بخش‌های گردشگری ایران آشنا خواهند شد. ایران دارای تمدن و تاریخ کهن است که به هفت هزار سال پیش بازمی‌گردد. مردم ایرلند نسبت به فرهنگ و تمدن ایران آگاه هستند.

سیاستگزاری دولت‌ها و وضع تحریم‌ها بر علیه ایران، تا چه اندازه در تصمیم‌گیری ایرلندی‌ها برای سفر به ایران تاثیرگذار است؟

درواقع، ایرلندی‌ها نسبت به ایران حس دلسوزی و همذات‌پنداری دارند چراکه ما نیز طی سال‌های گذشته تحت فشار بسیار زیادی قرار داشتیم.

دولت ایرلند هم در تصمیم‌گیری برای سفر دخالت نمی‌کند. ما خیلی واضح و بی‌طرفانه به این موضوع فکر می‌کنیم و هر جا که دل‌مان بخواهد، می‌رویم. در ایرلند، خودمان برای سیاست‌هایمان تصمیم‌ می‌‌گیریم و به حرف دیگران گوش نمی‌دهیم. مردم ایرلند از آمدن و سفر کردن به ایران صرفا به دلیل آنکه آمریکا قوانین خود را وضع می‌کند، بازنمی‌مانند.

اگر بخواهید ایران را در یک جمله توصیف کنید، به دوستان خود درباره ایران چه خواهید گفت؟

نظر شخصی من آن است که ایران بسیار عالی است. بسیار عالی، بسیار عالی و بسیار عالی. سفرمان به ایران بسیار خوب بود و به عنوان یک تیم خبرهای خوب درباره ایران را پخش می‌کنیم. می‌توان گفت از استقبال دوستانه مردم ایران، غافلگیر شدیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا بسیاری از ایرلندی‌ها را به ایران بیاوریم، حتا می‌توان گفت در حال حاضر، تعدادی از دفاتر مسافرتی ایرلند علاقه‌مند هستند تا بسته‌های سفر به ایران را معرفی و گردشگران را به ایران بیاورند. بنابراین ممکن است شما طی ماه‌های آینده تعداد بیشتری از مردم ایرلند را در ایران ببینید.

چه پیشنهادی برای بهبود روند گردشگری بین ایران و ایرلند دارید و ایران چگونه می‌تواند در بازار گردشگری ایرلند نفوذ کند؟

برای ادامه روند گردشگری بین ایران و ایرلند نیاز است تا فعالان گردشگری ایران به ایرلند بیایند. برای آنکه بتوانید به ایرلند بیاید نیاز است تا وزارت گردشگری را راضی کنید تا به آنها کمک هزینه بدهد و از آ‌نها حمایت کند چراکه در ایرلند نمایشگاه‌های گردشگری برگزار می‌شود که ایران می‌تواند در آن حضور یابد. در ژانویه سال آینده شاهد برگزاری نمایشگاه بسیار بزرگی در حوزه گردشگری خواهیم بود و هر فردی که در زمینه گردشگری کار می‌کند در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. فعالان گردشگری ایران می‌توانند در آن نمایشگاه حضور پیدا کنند که البته این حضور هزینه دربرخواهد داشت و دولت ایران و وزارت گردشگری می‌تواند فعالان بخش خصوصی را برای حضور در این نمایشگاه حمایت کنند. چنانکه در ایرلند دولت دپارتمان گردشگری را همراه با در نظر گرفتن بودجه خاص حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز