خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری مطرح کرد:

از توسعه گردشگری شهری در سازمان گردشگری شهرداری استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۶۳

معاون گردشگری گفت: از راه‌اندازی سازمان گردشگری شهرداری با هدف تقویت و تمرکز بر توسعه گردشگری شهری، استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) در نشست با مهدی سیف (رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران)، ضمن بررسی روند شکل‌گیری سازمان گردشگری در شهرداری گفت: مبدا بسیاری از تورهای گردشگری و همچنین گردشگران ورودی به کشورمان، شهر تهران است؛ از این رو انعکاس ظرفیت‌ها و داشته‌های گردشگری پایتخت نقش موثری در برداشت اولیه گردشگران خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه تمرکز بر موضوع گردشگری شهری تهران توسط شهرداری، اقدام مناسبی ارزیابی می‌گردد؛ اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مورد انتظار این امر، تهیه وابلاغ پیوست گردشگری برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری خواهد بود. 

تیموری همچنین تاکید کرد: نظر به اینکه منابع قانونی، متولی اصلی حوزه گردشگری را وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرده است؛ لذا لازم است اساسنامه ساختار و شرح وظایف سازمان گردشگری شهرداری با همکاری معاونت گردشگری وزارت و در تعامل مستقیم با این حوزه تنظیم شود تا از هر گونه موازی‌کاری و اتلاف منابع و انرژی  جلوگیری شود. 

معاون گردشگری با اشاره به اینکه شهر تهران ۸ میلیون جمعیت ثابت و ۱۲ میلیون جمعیت شناور دارد؛ گفت: پایتخت ایران با دارا بودن جمعیتی معادل کل جمعیت بسیاری از کشورها، ظرفیت قابل‌توجهی جهت شکوفایی گردشگری داخلی و خارجی داراست که سازمان گردشگری شهرداری می‌تواند در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سبب شکوفایی بستر مساعد موجود شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز