خبرگزاری کار ایران

در کارگاه آموزشی مطرح شد؛

عکس‌ها و متن‌ها، جایگزینی برای گردشگری‌ تاریخی

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۵۵۱

تخریب مکان‌های گردشگری در کشور موجب شده تا عکس‌ها و متن‌های به‌جا مانده از آثار تاریخی بار دیگر زنده شده و اهمیت یابند.

به گزارش ایلنا، احمد چایچی (عضو هیات علمی پژوهشکده باستان شناسی) در کارگاه آموزشی «باستان‌شناسی تاریخی، گردشگری و تاریخی راه انزلی به تهران در دوره قاجار» که به همت پژوهشکده گردشگری برگزار شد، گفت: امروزه به دلیل تخریب و از بین رفتن برخی اماکن تاریخی در کشور وجود متن  و عکس  در باستان شناسی تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار است و ما با وجود عکس‌ها و متن‌های باقی مانده از آن دوران‌ها می‌توانیم به گذشته خود پی ببریم.

وی افزود: نیاز امروز ما در گردشگری تاریخی به متن و عکس‌های به جا مانده بسیار است.

چایچی با بیان اینکه مخاطب گردشگری عام است، ادامه داد: مطالعات و تحقیقات گسترده در گردشگری موجب نگارش متن‌هایی می‌شود که ما را با گذشته بیشتر آشنا می‌کند.

او عنوان کرد: در این کارگاه آموزشی مسیر انزلی به تهران و بالعکس و آثار باقی مانده از دوره قاجار در این مسیر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی به وجود ۳۰۰ عکس باقی مانده برای این مسیر اشاره کرد و گفت: وجود این عکس‌ها تحول عمده‌ای را در برنامه گردشگری ایجاد خواهد کرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده باستان شناسی اظهار داشت: در مستند گردشگری تاریخی ما با تنوع فوق العاده زیادی مواجه هستیم که نیاز مند سرمایه گذاری است  تا بتوانیم طبق اسناد و مدارک و یا عکس‌های به جا مانده آثار تاریخی و یا مکان‌های تاریخی را که تخریب شده و یا از بین رفته‌اند را بازسازی کنیم و یا بسازیم.

چایچی در ادامه تعاریفی را از گردشگری، تاریخ، علم باستان‌شناسی، باستان‌شناسی تاریخی و گردشگری تاریخی ارائه داد.

وی در تکمیل تعریف گردشگری تاریخی عنوان کرد که نوعی از گردشگری است که بر روی سرگذشت برخی مکان‌ها، انسان‌ها، اشیا و رویدادها تکیه می‌کند.

این عضو هیأت علمی پژوهشکده باستان شناسی، تاکید کرد: گردشگری تاریخی می‌تواند کاملا تخصصی و یا به صورت ترکیبی با دیگر گردشگری‌ها انجام می‌شود و یکی از مشکلات این نوع گردشگری آمیخته شدن تاریخ با اسطوره و افسانه است.

گفتنی است؛ در این کارگاه عکس‌های مختلف از آثار مسیر انزلی به تهران در دوره قاجار به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز