خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان:

پانزده هزار شغل در حوزه میراث فرهنگی گلستان ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۴۵

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گلستان از ایجاد پانزده هزار شغل در حوزه عملیاتی اداره کل مزبور از ابتدای سال ۹۲تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گلستان از ایجاد پانزده هزار شغل در حوزه عملیاتی اداره کل مزبور از ابتدای سال ۹۲ تاکنون خبر داد.

مجید رحمانی خلیلی گفت: تعهدات امسال اشتغال در استان گلستان حدود ۳ هزار و پانصد شغل بوده است که قرار است هزار میلیارد از کل تسهیلات تخصیص یافته، به مرحله بهره‌برداری برسد. پیش‌بینی ما این است که حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان از کل هزار میلیارد تخصیص یافته به بهره‌برداری برسد.

مجید رحمانی خلیلی (معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان) در تور رسانه‌ای استان گلستان که به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های گردشگری و حمایتی دولت و برای ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی تسهیلات متعددی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان بودجه در حوزه ایجاد تجهیزات گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این رقم قبل از سال ۹۲ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. به کمک همین تسهیلات تاکنون حدود ۱۵۰ هزار اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت اقامت بالغ بر ۴ هزار نفر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان گلستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد هتل‌هایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند، بیشتر شده، تصریح کرد: افزایش ظرفیت استان در این زمینه بالغ بر صددرصد بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری با توجه به قابلیت‌های آب و هوایی و جغرافیایی استان گلستان بیان کرد:  این نوع اقامتگاه‌ها به توانمندسازی جامعه محلس کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر شغل در حوزه فعالیتی اداره کل میراث فرهنگی از سال ۹۲ به وجود آمده است که در سامانه رصد ثبت شده است. تعهدات امسال اشتغال در استان گلستان حدود ۳ هزار و پانصد شغل بوده است که قرار است هزار میلیارد از کل تسهیلات تخصیص یافته، به مرحله بهره‌برداری برسد. پیش‌بینی ما این است که حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان از کل هزار میلیارد تخصیص یافته به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز