خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری روز شنبه سرویس فرهنگ و هنر ایلنا می‌خوانید:

جان گرفتن زیستِ شبانه تهرانی‌ها با پهنه رودکی/ شیوه گزینش در دانشگاه‌ها درست نیست/ تردید برای لغو روادید سفر بین ایران و روس/ بیانیه احمدرضا درویش درباره انتشار غیرقانونی رستاخیز/ معرفی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۸۱۸

زیستِ شبانه تهرانی‌ها که قرار است در پهنه رودکی آغاز شود، بررسی شیوه شیوه گزینش در دانشگاه‌ها، تردید برای لغو روادید سفر بین ایران و روس، بیانیه احمدرضا درویش درباره انتشار غیرقانونی رستاخیز، معرفی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی، برگزاری سومین رپرتوآر «عصر تجربه» در تئاتر مستقل و اعلام اسامی نمایش‌های منتخب فراخوان مرکز تئاتر مولوی از جمله عناوین مهم خبری امروز در خبرگزاری ایلنا بودند که در ادامه مرور شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز خبرهای متفاوتی در بخش فرهنگی ایلنا منتشر شد که از آن جمله می‌توان به گزارشی در رابطه با زیستِ شبانه تهرانی‌ها که قرار است در پهنه رودکی آغاز شود، گفتگو با محمدسعید شریفیان درباره شیوه عملکرد مسئولان در عرصه فرهنگ و هنر، گفتگو با معاون گردشگری کشور در رابطه با لغو روادید بین ایران و روسیه، بیانیه احمدرضا درویش درباره انتشار غیرقانونی فیلم رستاخیز، برگزاری سومین رپرتوآر «عصر تجربه» در تئاتر مستقل، معرفی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی، اعلام اسامی نمایش‌های منتخب فراخوان مرکز تئاتر مولوی اشاره کرد.

زیستِ شبانه تهرانی‌ها با پهنه رودکی جان می‌گیرد

دستفروشان؛ همچنان چالشِ مهم بزرگترین پروژه فرهنگی پایتخت

۳۵ کیلومتر مربع از فضای شهر تهران قرار است در پروژه‌ای عظیم، به فرهنگ و هنر اختصاص پیدا کند؛ «پهنه رودکی» طرحی بود که چند دهه پیش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد اما رویای اجرای آن تاکنون محقق نشده بود. اواخر دهه ۷۰ موضوع پیاده‌راه شدن خیابان شهریار به‌عنوان معبر متصل‌کننده بین تالار وحدت، تالار فرهنگ و تئاترشهر مطرح شد اما سال‌ها طول کشید تا به پهنه‌ای تبدیل شود که نام بزرگترین پروژه فرهنگی پایتخت را با خود یدک می‌کشد. در لینک زیر می‌تواند ادامه این گزارش را بخوانید:

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-802815

محمد سعید شریفیان: شیوه گزینش در دانشگاه‌ها درست نیست

بزرگترین مشکل مسئولان ما روزمرگی است

در ایران موسیقی دغدغه محسوب نمی‌شود

محمدسعید شریفیان درباره شیوه عملکرد مسئولان در عرصه فرهنگ و هنر می‌گوید: شاید بتوان گفت بزرگترین مشکل مسئولان ما روزمرگی است،‌ یعنی اینکه آنها صرفأ به رفع مسائل و مشکلات روزانه فکر می‌کنند و دغدغه‌شان این است که امروز را به فردا برسانند و با این شیوه مردم را تا حدودی راضی نگه می‌دارند درصورتی‌که با این شیوه نمی‌توان کار فرهنگی کرد. در لینک زیر می‌توانید گفتگو کامل را مطالعه کنید:

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-739471

معاون گردشگری: برای لغو روادید سفر بین ایران و روس تردید داریم

در کوتاه‌مدت نمی‌توان به داشتن سهمی از گردشگری روسیه امید داشت

از نمایشگاه گردشگری روسیه استقبال نشد

بیش از ۳ سال پیش روسیه در زمره بازارهای هدف گردشگری ایران قرار گرفت اما معاون گردشگری امروز از توجه به این بازار به عنوان بازاری میان مدت خبر داد و گفت: برای لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه تردید داریم. در لینک زیر گفتگو کامل معاون گردشگری با خبرگزاری ایلنا آمده است: 

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-809160

بیانیه احمدرضا درویش درباره فیلم رستاخیز و انتشار غیرقانونی آن

فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش به تازگی به صورت غیرقانونی از طریق سایت یوتیوب منتشر شده است. درویش با انتشار یادداشتی به این مسئله واکنش نشان داد که متن کامل آن در لینک زیر آمده است:

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-809627

برگزاری سومین رپرتوآر «عصر تجربه» در تئاتر مستقل

مدیر مجموعه تئاتر مستقل از اجرای سومین رپرتوآر «عصر تجربه» از ۲۷ شهریور خبر داد و گفت: اگر کارگردانان جوان امروز که اکنون کارهای خوبی را تولید کرده‌اند، توسط تهیه‌کنندگان این فضا اغفال نشوند، در چند سال آینده قطعا تولید آرتیست‌های بسیاری را در فضای تئاتر خواهیم داشت.

در لینک زیر می‌توانید با جزئیاتی بیشتری از سومین رپرتوآر «عصر تجربه» در تئاتر مستقل به طور کامل آشنا شوید:

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-809670

معرفی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی

مدیرکل هنرهای نمایشی، گلزار محمدی را به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک معرفی کرد. در لینک زیر متن کامل حکم شهرام کرمی برای دبیر این دوره آمده است: 

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-809624

اعلام اسامی نمایش‌های منتخب فراخوان مرکز تئاتر مولوی

پس از بررسی و ارزیابی کیفی آثار متقاضی اجرای عمومی در مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران، اسامی نمایش‌های منتخب اعلام شد. در لینک زیر اسامی کامل آمده است:

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-809615

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز