خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سیستان و بلوچستان میزبان مراسم رسمی روز جهانی گردشگری/ برگزاری سمیناری با موضوع اکوتوریسم در کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۷۵

استان سیستان و بلوچستان میزبان مراسم اصلی روز جهانی گردشگری خواهد بود و کردستان و سمنان نیز میزبان سمینارهای تخصصی حوزه گردشگری همسو با شعار روز جهانی و اجلاس‌های آینده خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال‌هاست که روز ۲۷ سپتامبر مصادف با ۵ مهر به عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده است. امسال هم مانند گذشته این روز در گوشه و کنار جهان گرامی داشته می‌شود. انتخاب ۲۷ سپتامبر برای گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری دلیل خاصی دارد. در این روز، فصل سفر به نیم‌کره‌ی جنوبی آغاز شده و فصل سفر به نیم‌کره‌ی شمالی پایان می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از مردم در سراسر دنیا در چنین روزی به سفر و گشت‌وگذار بیندیشند.

"گردشگری و مشاغل؛ یک آینده بهتر برای همه" عنوانی است که جهان از ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ برآن تاکید می کند. شغل و آینده بهتر دو عنوانی است که برای یک سال جهان برآن صحه گذاشته است.

ایران نیز سعی دارد از روز جهانی گردشگری غافل نشود و برنامه‌هایی برای این روز در نظر گرفته شده است. ولی تیموری (معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) به ایلنا گفت: سال گردشگری دنیا از ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر آغاز می‌شود. از آنجا که امسال روز جهانی گردشگری با ایام محرم همزمان شده‌است، در ایران این روز با حال و هوای محرمی و احترام به این ماه برگزار خواهیم کرد.

او با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری گفت: آموزش، اشتغال و مهارت سه کلمه کلیدی هستند که شعار ۲۰۱۹ به آن تاکید دارد. در صنعت گردشگری وقتی تاکید بر آموزش و مهارت است، با هدف اشتغالزایی انجام می‌شود. با این نگاه، تمرکز امسال ما بر این موضوع انجام شده. معتقد هستیم، در حوزه آ‌موزش، نیازمان به مراتب بیشتر از سایر کشورهاست. چه بهانه‌ای بهتر از آنکه امسال را به آموزش اختصاص دهیم و از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنیم. درعین حال با توجه به سیاستی که درخصوص توزیع سفر در کشورد مدنظر داریم، رویداد روز جهانی گردشگر در سال جاری با توجه به این دو سیاست برگزار خواهد شد.

تیموری با اشاره به آنکه از ۵ تا ۱۲ مهرماه سال جاری شاهد برگزاری هفته گردشگری در استان‌های مختلف کشور خواهیم بود، گفت: مانند هر سال، تهران را به عنوان مرکز برگزاری روز جهانی در نظر نگرفتیم بلکه چارچوبی کلی درخصوص چگونگی برگزاری روز جهانی گردشگری را به تمام استان‌ها ابلاغ کردیم که شامل توجه به استفاده از مراسم آیینی، تعزیه و شبیه‌خوانی و رعایت شئونات ماه محرم و پرداختن به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و آداب و سنت‌های مخصوص ماه محرم و فرهنگ عاشورایی استان می‌شود. از دانشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در حوزه گردشگری برای برگزاری هفته و روز جهانی گردشگری خواستیم شعار روز جهانی را مدنظر قرار دهند.

معاون گردشگری ادامه داد: در عین حال، سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و سمنان را مورد توجه ویژه قرار دادیم چنانکه مراسم رسمی روز جهانی گردشگری در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد تا در عین معرفی جاذبه‌های این استان بتوانیم راهی برای تبدیل سیستان و بلوچستان به مقصد سفر گردشگران داخلی ایجاد کنیم.

به گفته او، از آنجا که کردستان در سال آینده میزبان برگزاری "رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰" است از این رو بزرگداشت روز جهانی گردشگری در این استان با برگزاری سمیناری با موضوع اکوتوریسم برگزار خواهد شد.

تیموری خاطرنشان کرد: سمنان نیز به عنوان مدل پایلوت برای مقصد سفر آخر هفته تهرانی‌ها، سومین استان مدنظر ما برای برگزاری روز جهانی گردشگری است. از آنجا که بخش دانشگاهی در حوزه گردشگری در سمنان قوی است از این رو سمیناری با موضوع آموزش و مهارت به میزبانی سمنان در هفته گردشگری برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری همچنین از برگزاری مراسم‌هایی توسط بخش خصوصی گردشگری در تهران خبر داد و گفت: فعالان بخش خصوصی گردشگری اعم از انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران و... مراسم بزرگداشت روز جهانی را در تهران برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز