خبرگزاری کار ایران

واکنش میراث‌فرهنگی درباره تخریب نقش‌برجسته کشف‌ شده در ثلاث‌باباجانی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۸۷۴

اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه درباره تخریب نقش برجسته کشف‌ شده در کوه‌های ثلاث‌باباجانی جوابیه‌‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، تصاویری در فضای مجازی مبنی بر تخریب نقش برجسته‌ای تاریخی در کوه‌های ثلاث‌باباجانی دست به دست می‌شود که موجب واکنش مردم به‌عدم حفاظت از آثار تاریخی توسط سازمان میراث‌فرهنگی شد.

اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با صدور جوابیه‌ای در این‌ خصوص اعلام کرد: این نقش برجسته اسفندماه ۹۷ با همکاری افراد محلی و یکی از باستان‌شناسان این اداره کل کشف و مراحل تحقیق، پژوهش، مستندنگاری و نقشه‌برداری روی اثر به صورت کامل انجام گرفت، اما سودجویان و تخریب‌گران آثار تاریخی حدود دو ماه پیش با شناسایی محل اثر با توجه به پرت بودن و امکان سخت دسترسی نیروهای حفاظتی به آن اقدام به تخریب قسمتی از این نقش برجسته کردند.

با توجه به وجود بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در سطح استان کنار محوطه‌ها و موزه‌ها کمبود نیروی یگان حفاظت (تنها ۲۵ نفر) شرایط حضور نیروی انسانی را در کنار تک به تک آثار را به امری غیر ممکن تبدیل کرده و این مساله باعث شده در طول سال شاهد کاوش‌های غیرمجاز فراوانی در سطح استان و شکل گیری این اتفاق تلخ باشیم.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اطلاع یافتن از این موضوع ضمن پیگیری برای شناسایی مسببان امر، مراحل مرمت اضطراری این اثر را در دستور کار قرار داده که البته با توجه به تصاویر و مستندات و مطالعات موجود این قابلیت وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز