خبرگزاری کار ایران

فرصتی برای آشنایی با آیین‌های ویژه محرم در سفر به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۷۶

در راستای اجرای کمپین «سیستان را ببینید و بلوچستان را بشنوید»، تور آشناسازی با جاذبه‌های گردشگری این استان و معرفی آیین‌های محرم در تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استان سیستان و بلوچستان را می‌توان استانی جادویی نامید. استانی که جاذبه‌های خاص و منحصر به فرد آن از کوه‌های مریخی و گل افشان‌ها گرفته تا تلاقی کویر و دریا می‌تواند هر ساله هزاران گردشگر را جذب کند. اما شناخت اندکی نسبت به این جاذبه‌ها وجود دارد.

در این راستا به منظور معرفی هرچه بیشتر استان سیستان و بلوچستان و پیرو کمپین «سیستان را ببینید و بلوچستان را بشنوید»، تور آشناسازی فعالان عرصه گردشگری برگزار خواهد شد.

به گفته محمد ابراهیم لاریجانی (مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری)، خبرنگاران، آژانس‌داران، فعالان فضای مجازی و راهنمایان گردشگری می‌توانند برای حضور در این تور آشناسازی ثبت‌نام کنند. در این راستا، نخستین تور از  ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه برگزار می‌شود و درحال حاضر امکان حضور ۲۰ فعال گردشگری در سیستان و بلوچستان فراهم شده است که ۵ خبرنگار، ۵ آژانس‌دار، ۵ فعال فضای مجازی، ۵  راهنمای گردشگری در این گروه جای می‌گیرند.

او ادامه داد: بازدید از جاذبه‌های زاهدان از دهانه غلامان و شهر سوخته گرفته تا اقامت در واحدهای بومگردی، دیدن شهرستان هامون، زابل، نیمروز و دیدن روستاهای کوهه، ژاله‌ای در این تور جای گرفته است.

به گفته لاریجانی، درعین حال این سفر فرصت آشنایی با آیین‌های محرم، از سیاپوشی، مشعل گردونی، علم گردونی، گلدسته و تابوت گردونی، گرفته تا سقایی، شووی یا شبی گردونی، چاووشی، محتشم خوانی، بحرطویل، نوحه شنستکا، روضه خونی زنان و نذورات مختلف و سایر آداب و رسوم مردم سیستان و بلوچستان در تاسوعا و عاشورای حسینی را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز