خبرگزاری کار ایران

تلاش برای رسیدن به موزه سبز

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۱۰

سومین کارگاه آموزشی ملی «سنجش و پایش در محیط‌های موزه‌ای – در راه موزه سبز» به منظور ارتقای سطح آگاهی کارشناسان و مسئولان موزه‌ها در موزه روستایی رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سومین کارگاه آموزشی ملی "سنجش و پایش در محیط‌های موزه‌ای – در راه موزه سبز" به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی و همکاری و حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با حضور ۲۸ شرکت کننده از این استان (از شهرستان‌های رشت، انزلی و لاهیجان) در موزه میراث روستایی رشت برگزار شد.

این کارگاه به منظور آشنایی و افزایش سطح دانش کارشناسان و مسئولین مرتبط در موزه‌ها برگزار شد تا آگاهی این افراد نسبت به اهمیت امر پایش، شیوه‌های مربوطه برای ارزیابی محیط‌های داخلی موزه‌ها افزایش یافته و به روز شود.

در این ارتباط ضمن معرفی انواع خطرات تهدید کننده طبیعی و انسان ساخت پیرامون آثار همچون متغیرهای محیطی دما، رطوبت نسبی، نور، آلاینده‌ها، آفات و بلایای طبیعی به اثرات مخرب آنها پرداخته شد.

علاوه بر این روش‌های سنجش و کنترل هر یک از این عوامل معرفی و اهمیت نتایج آنها مورد بحث قرار گرفت و مقایسه اقدامات حفاظتی پیشگیرانه با روش‌های مداخله‌گرانه یکی دیگر از مباحث این کارگاه آموزشی بوده است.

در این کارگاه شرکت کنندگان پرسش‌ها و چالش‌هایی که در موزه‌های مربوطه با آن مواجه بودند را به بحث و گفتگو گذاشتند.

در بخش دیگر این کارگاه و در راستای اهداف پژوهشی فاز دوم پروژه موزه سبز، با همراهی مسئولین و تعدادی از شرکت کنندگان از این موزه بازدید شد و دزیمترهای مربوط به پایش محیطی که قبلا در مکان‌های منتخب نصب شده بودند جمع آوری و مورد بررسی مقدماتی قرار گرفتند.

موزه رشت باتوجه به موقعیت مکانی و اقلیمی آن، یکی از موزه‌های منتخب در پروژه موزه سبز بوده که کار پایش با همکاری کارشناسان آن به مدت یکسال در آنجا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز