خبرگزاری کار ایران

آثار موزه ملی ایران از چین بازگشت

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۶۵

آثار تاریخی- فرهنگی ایران که در نمایشگاهی در چین به نمایش گذاشته شده بود، پس از سه ماه به‌ سلامت به کشور بازگشت.

به‌گزارش ایلنا، ۱۵ قلم آثار تاریخی- فرهنگی به نمایش درآمده در نمایشگاه شکوه تمدن‌های آسیا پس از سه ماه به‌سلامت به کشور بازگشت.

این آثار در موزه ملی چین در شهر پکن به نمایش گذاشته شد و با پایان کار نمایشگاه مذکور در روز یکشنبه ۳ شهریورماه ۱۳۹۸ وارد کشور شد. موزه ملی چین موفق شد با بهره‌گیری از طراحی بسیار باشکوه، نحوه چیدمان مناسب آثار، پخش نماهنگ بسیار زیبا در ورودی نمایشگاه و بهره‌مندی از ابزارهای مدرن دیجیتال عملکرد بسیار موفقی در جذب بازدیدکنندگان و ارتقای دانش آن‌ها داشته باشد.

مطابق با اعلام موزه ملی چین بیش از دو میلیون نفر طی این مدت از موزه مذکور و نمایشگاه‌های موقت آن بازدید کردند، این بازه زمانی کوتاه نشان‌دهنده موفقیت این رویداد بین‌المللی است.

موزه ملی ایران در نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» با ۱۵ اثر تاریخی-فرهنگی متنوع شرکت کرد که قدیمی‌ترین آن سنگ پی بنای تخت جمشید مربوط به داریوش هخامنشی بود.

از دیگر آثار می‌توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی‌آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه‌هایی از شوش و گیلان از دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین‌فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی‌های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، کره برنجی به‌عنوان ابزار ستاره‌شناسی از دوره سلجوقی اشاره کرد.

نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، سفرای کشورها، مقامات عالی‌رتبه سیاسی فرهنگی بیش از ۲۲ کشور آسیایی و محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن و هیئت همراه در موزه ملی چین گشایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز