خبرگزاری کار ایران

علی نصیریان مطرح کرد:

بابت تغییر سلیقه سینمایی از فیلم‌فارسی به سینمای پرمحتوا خیلی‌ها سختی کشیدند/ همکاری با مهرجویی به شدت لذت‌بخش است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۸۱

نصیریان با بیان اینکه خیلی‌ها بابت تغییر سلیقه سینمایی از فیلم‌فارسی به فیلم‌های معناگرا سختی کشیدند، گفت: در فیلم سینمایی «گاو» آنقدر مخاطب کم بود که دوستان خودمان برای این فیلم سینمایی بلیت پاره می‌کردند تا مردم جذب این فیلم شوند.

به‌ گزارش ایلنا، علی نصیریان در گفت‌وگو با شبکه آی فیلم گفت: در آن زمان که من می‌خواستم وارد سینما بشوم اوضاع فیلم‌سازی در ایران خوب نبود و به قول معروف فیلم‌فارسی، فیلم مورد علاقه اکثریت سینماروها بود.

این پیشکسوت بازیگری در سینما و تلویزیون؛ درباره فیلم سینمایی «گاو» توضیح داد: با فیلم سینمایی «گاو» وارد سینما شدیم. فیلمی که پر از معنا و محتوا بود و دوست داشتیم داستانی را که معنا و فکر در آن است کار کنیم، حالا مقابل چه چیزی؟ مقابل هیولایی به اسم فیلم‌فارسی.

وی افزود: من عاشق قصه فیلم سینمایی «گاو» بودم و باور کنید برای بازی در این فیلم هیچ دستمزدی نگرفتم و با عشق تمام آن را بازی کردم. بعد از «گاو» به پیشنهاد آقای مهرجویی، سناریوی «آقای هالو» را نوشتم که فیلم دوم من بود. «آقای هالو» تنها تجربه من در زمینه فیلمنامه‌نویسی بود و با توجه به علاقه‌ام به کار اجرا، دیگر فیلمنامه‌نویسی را ادامه ندادم.

نصیریان با بیان اینکه خیلی‌ها بابت تغییر سلیقه از فیلمفارسی به فیلم‌های معناگرا سختی کشیدند، گفت: سر فیلم سینمایی «گاو» آنقدر مخاطب کم بود که دوستان خودمان برای این فیلم سینمایی بلیت پاره می‌کردند تا مردم جذب این فیلم شوند.

بازیگر نقش «بزرگ‌آقا» سریال «شهرزاد» خاطرنشان کرد: دراقع اوایل فعالیت‌های هنری‌ام، من و دوستانم بسیار تنها بودیم و بابت همین قضیه سختی کشیدیم. اما بعدها حضور افرادی مثل مهرجویی، کیمیایی و... سبب شد مسیر سینما تغییر کند و سلیقه سینماروها هم به همین خاطر تغییر کرد. اکنون سینمای ما فرهنگ و اندیشه دارد و اگر در دنیا مطرح می‌شود، به همین دلیل است.

وی درباره ترجیحش بر فعالیت در سینما یا تلویزیون اظهار کرد: من کارهای زیادی در تلویزیون داشتم و بعضی از مجموعه‌ها از جمله «سربداران»، «هزار دستان» و «همسایه‌ها»، جزو آثار موفق زمان خودشان بوده‌اند، اما هیچ وقت تمایل خاصی ندارم برای اینکه حتماً در تلویزیون باشم یا در سینما. بستگی دارد که چه چیزی پیش آید و آن چیزی را که تا حدودی احساس کنم، بد نباشد قبول می‌کنم. هنرپیشه باید حضور داشته باشد و نمی‌شود زمان طولانی نباشد و دیده نشود.

نصیریان با بیان اینکه من بازیگرم و دوست دارم که شخصیت‌های متفاوت را بازی کنم، از حضورش در سریال «برادر جان» گفت: «برادر جان» مضمونی اخلاقی و انسانی داشت. همین امر مرا برای بازی در این سریال ترغیب کرد. من این نقش را بعد از اینکه تصویربرداری سریال آغاز شد و کمی جلو رفته بود، پذیرفتم چون از آن شخصیت خوشم آمد. من بزرگ آقا در «شهرزاد» را هم اینگونه انتخاب کردم.

بازیگر نقش کریم بوستان در «برادر جان» در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم در تلویزیون بازی خواهید کرد، گفت: اگر باز هم کار خوبی باشد و پیشنهاد شود، قبول می‌کنم. تلویزیون بخش مهمی از مملکتم است و من برای این وطن و مردم این وطن  کار می‌کنم به شرط آنکه کار خوبی باشد، شخصیت را دوست داشته باشم و شخصیتی باشد که امکان کار داشته باشد نه اینکه یک شخصیتی فقط بیاید یک نصیحتی بکند و برود، کسی باشد که بیشتر از اینکه نصیحت کند، عمل کند. کاراکترهایی را که ثابت هستند و عملی از خود ندارند، دوست ندارم.

وی در پایان با بیان اینکه امسال پیشنهادات نسبتاً پررنگی در عرصه سینما داشته‌ اما قرار است در فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کند، ابراز کرد:  این فیلم همکاری من و داریوش مهرجویی بعد از چهل سال است، این اتفاق برای شخص من بسیار لذت‌بخش است که می‌خواهم بار دیگر با مهرجویی کار کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز