خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی مشهد:

افزایش مسافران خارجی، کاهش گردشگران داخلی را جبران کرد/ ضرورت فعال کردن حوزه توریستی و سیاحتی/ راه‌اندازی تورهای ۷ روزه قم و مشهد برای عراقی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۳۰۴

عضو اتاق بازرگانی مشهد گفت: مسافران خارجی اقامت بالایی دارند و هر کدام بین ۵ تا ۷ روز در مشهد می‌مانند و یک خانواده چهار نفره حداقل در این مدت هزار دلار هزینه می‌کند.

محمدحسن مقیمیان (عضو اتاق بازرگانی مشهد) در خصوص وضعیت هتل‌داران و میزان ورودی مسافر به این شهر به خبرنگار ایلنا گفت: امسال وضعیت خوب بوده اما باید آن را از دو جهت کمی و کیفی بررسی کرد. مسافران هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شهر مشهد اتباع خارجی لبنانی، عمانی و بحرینی هستند و مسافران ایرانی هتل‌ها، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: به علت پایین بودن قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌ها مردم به سمت زائرسراها رفته‌اند هر چند با افزایش حضور مسافران خارجی این کاهش مسافران داخلی جبران شده است. اما هتل‌ها نیز در این شرایط به سمت کاهش هزینه رفته‌اند به طور مثال دیگر شامپو و یا لوازم بهداشتی درجه یک را تهیه نمی‌کنند و به دنبال استفاده از وسایل ارزان قیمت هستند تا به اینگونه این خلا ایجاد شده را جبران کنند.

مقیمیان گفت: مسافران خارجی اقامت بالایی دارند و هر کدام بین ۵ تا ۷ روز در مشهد می‌مانند و یک خانواده چهار نفره حداقل در این مدت هزار دلار هزینه می‌کند. ضمن آنکه مدتی است تورهایی از عراق به ایران می‌آیند که یک هفته در مشهد و یک هفته در قم و شمال می‌مانند و در هتل‌های سه ستاره اقامت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم باید به سمت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برویم. مسافران خارجی به دنبال گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت هستند.

مقیمیان اظهار داشت: با فعال کردن حوزه توریستی و سیاحتی در شهر مشهد می‌توان تعداد زیادتری از توریست‌های خارجی را جذب کرد و آنها متقابلا دلار بیشتری هزینه خواهند کرد و شغل های جدیدی ایجاد خواهد شد. بنابراین باید تمام عوامل شهر اعم از امام جمعه، استاندار و شهرداری در یک راستا و به صورت هماهنگ در جهت فعال کردن ظرفیت‌های تفریحی، زیارتی، سیاحتی و گردشگری سلامت تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز