خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان تهران؛

کشف آثار دوره ساسانی در ورامین/ کوزه‌های سفالی کشف شده شکسته و خالی بود

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۷۱

معاون میراث فرهنگی استان تهران از کشف سفال‌های دوره ساسانی در ورامین خبر داد و گفت: این سفال‌ها شکسته و خالی بود.

به گزارش ایلنا، محسن شیخ الاسلامی (معاون میراث فرهنگی استان تهران) در خصوص انتشار برخی اخبار در شبکه‌های مجازی در خصوص ماهیت و محتوای کوزه‌های سفالی کشف شده در ورامین گفت: این سفال‌ها متعلق به اواخر دوره ساسانی است و تمامی ظروف جنبه کابردی و روزمره داشته است.

 او با اعلام اینکه؛ ظروف سفالی بدست آمده در حفاری چاه از ابتدا شکسته در دل خاک بدست آمده است، گفت: تنها مرجع اعلام اخبار باستان‌شناسی در استان تهران نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان تهران است که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی تهران گفت: سفال‌ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی(ع) برای جمع آوری آب باران و آب سطحی کشف شد که پس از اطلاع از این موضوع کارشناسان معاونت میراث فرهنگی در محل حاضر و عملیات عمرانی متوقف شد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: اظهارنظر نهایی و اتخاذ تصمیم علمی در این خصوص منوط به انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده موردنظر بوده و با انجام هماهنگی‌های لازم با شهرداری ورامین و پژوهشکده باستان‌شناسی، پس از انجام مطالعات تکمیلی، نتایح اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز