خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون میراث فرهنگی استان تهران به یک خبر:

کشاورزی در قلعه ایرج به شکل سنتی در حال انجام است / تخصیص اعتبار برای احیای یکی از دروازه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۵۰

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: کشاورزی در قلعه ایرج به شکل سنتی و از قدیم الایام وجود داشته و خارج کردن خاک از این قلعه تاریخی برای کشت صیفی جات را قبول نداریم.

به گزارش ایلنا، محسن شیخ الاسلامی (معاون میراث فرهنگی استان تهران) با اشاره به انتشار اخباری در خصوص کشت صیفی جات و خارج کردن خاک قلعه تاریخی ایرج برای کشاورزی گفت: روز سه شنبه ۲۵ دی به همراه مدیرکل حفظ و احیای بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی بازدیدی از این قلعه تاریخی داشتیم و بررسی‌های لازم در خصوص ادعاهای مطرح شده و اخبار منتشر شده به عمل آمد.

او گفت: در این منطقه کشاورزی به صورت سنتی از قدیم الایام وجود داشته که منع قانونی هم ندارد و جزیی از حقوق مردم است و مشکلی هم برای قلعه ایجاد نمی‌کند. در بازدیدی که امروز داشتیم بخش‌های مختلف قلعه و محوطه پیرامون آن مورد بازدید قرار گرفت و خروج خاک از قلعه برای کشاورزی صحت ندارد.

او افزود: مدیرکل حفظ و احیای بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی در این بازدید در خصوص تخصیص اعتبارات مرمتی قول مساعدت داد و در نظر داریم در صورت تخصیص این اعتبار، بتوانیم یکی از دروازه‌های این قلعه را احیا کنیم.

معاون میراث فرهنگی استان تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در جریان بازدید مورد توجه و تأکید قرار گرفت، راه اندازی پایگاه پژوهشی در این قلعه است و امیدواریم، اداره کل امور پایگاه‌ها نیز در این خصوص مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد.

شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: موضوع مشارکت مردم منطقه و بومی‌های ساکن در اطراف قلعه ایرج نیز یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به حفظ هرچه بهتر این اثر تاریخی کمک کند که راه اندازی پایگاه پژوهشی این امکان را می‌دهد تا شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم برای صیانت از این قلعه تاریخی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز