خبرگزاری کار ایران

در جوابیه‌ای خطاب به گزارش منتشر شده در ایلنا:

برای تدوین آئین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی هیچ مشورت رسمی‌ای با صنف نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۷۵

هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران به گزارش ایلنا درباره تدوین آئین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی واکنش نشان داد و گفت: در تهیه آئین‌نامه فعالیت تماشاخانه‌های خصوصی، تاکنون هیچ‌گونه مشورت رسمی توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی یا موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر با این انجمن صنفی انجام نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از انتشار گزارشی در ایلنا درباره روند یک‌ساله تدوین آئین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی، هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران به گفته‌های محمودرضا رحیمی (دبیر کارگروه تدوین نسخه پیشنهادی این آئین‌نامه از جانب خانه تئاتر) واکنش نشان داد.

در اختتامیه شانزدهمین جشن خانه تئاتر کتابچه‌ای توزیع شد که در بخشی از آن نسخه پیش‌نویس آئین‌نامه پیشنهادی انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران منتشر شده بود که از سوی کارگروهی در خانه تئاتر تدوین شده است. خبرگزاری ایلنا در گزارشی بخش‌هایی از این نسخه را منتشر کرده و به درج صحبت‌های محمودرضا رحیمی پرداخته بود.

حالا هیئت مدیره این انجمن صنفی نامه‌ای خطاب به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل هنرهای نمایشی نوشته و خواسته برای اتخاذ هرگونه تصمیمی درباره تماشاخانه‌های خصوصی، تنها همین صنف را طرف مشورت قرار دهد. این نامه به امضای شاهین چگینی، داوود نامور، خیام وقارکاشانی و... به‌عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران رسیده است.

 متن این نامه به شرح زیر است:

«در اختتامیه شانزدهمین جشن خانه تئاتر کتابچه‌ای منتشر شده است که در آن متنی موسوم به پیش‌نویس آئین‌نامه تماشاخانه‌های خصوصی به اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده است. انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران هرگونه دخالت در نحوه فعالیت اعضای خود، توسط موسسات فرهنگی هنری همچون خانه تئاتر را تحمل نکرده و به موجب این نامه، از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل هنرهای نمایشی می‌خواهد در امور تخصصی صنفی به جز مشورت و دریافت نظر تنها انجمن صنفی حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی (انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران) تصمیمی که موجب تکلیف برای بخش خصوصی است، اتخاذ نکنند.

لازم به ذکر است، در تهیه آئین‌نامه فعالیت تماشاخانه‌های خصوصی، تاکنون هیچ‌گونه مشورت رسمی توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی یا موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر با این انجمن صنفی انجام نگرفته است.

هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز