خبرگزاری کار ایران

پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه؛

مراسم سی‌ودومین سالگرد «محمودی خوانساری» بر مزار او برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۶۲۷

مراسم سی‌و دومین سالگرد محمودی خوانساری (خواننده موسیقی ایرانی) پنج‌شنبه، پنجم اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و خانواده‌ ایشان در جوار مزار او برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم سی‌و دومین سالگرد محمودی خوانساری (خواننده موسیقی ایرانی) پنج‌شنبه، پنجم اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و خانواده‌ ایشان در جوار مزار او برگزار می‌شود.

محمود محمودی خوانساری در محفلی با ابوالحسن صبا آشنا شد و به پیشنهاد او به یادگیری ردیف موسیقی ایرانی پرداخت. آشنایی او با ابوالحسن صبا در سال ۱۳۳۵ آغاز کار هنری محمود خوانساری بود که تا پایان عمرش ادامه یافت.

خوانساری پس از فوت صبا در سال ۱۳۳۷ تهران را ترک کرد و به شیراز رفت و در آنجا با رادیو شیراز به همکاری پرداخت. او علاوه بر اجرای برنامه، سرپرستی موسیقی اصیل این رادیو را نیز به عهده داشت.

محمود خوانساری طی سال‌های فعالیتش در کنار هنرمندانی چون مرتضی محجوبی، احمد عبادی، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی، امیر ناصر افتتاح، جهانگیر ملک، همایون خرم، حسن کسائی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف، لطف‌الله مجد و رضا ورزنده آثار متعددی را تحت عناوین «گلهای رنگارنگ»، «برگ سبز»، «یک شاخه گل»و «گل‌های تازه» به وجود آورد و ثلث آخر زندگی وی به همکاری با اسدالله ملک سپری شد.

محمود محمودی سرانجام خوانساری در دوم اردیبهشت ۱۳۶۶ درگذشت. در قطعه ۱۰۱ ردیف ۸۵ شماره ۱۹ بهشت زهرا در تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز