خبرگزاری کار ایران

گفتگوی بی‌واسطه هنرمندان و اندیشمندان ایرانی با مردم اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۱۶

نمایشگاه "پیامی جدید به اروپا" با چیدمانی از رسانه‌های متفاوت در شهر برگن، نروژ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه "پیامی جدید به اروپا" که با ایده‌پردازی شهرام انتخابی شکل گرفته است، شامل چند ویدئو (با زیرنویس فارسی و انگلیسی)، چمدان، جعبه‌های چوبی و اشیاء متفاوت است که از ۶ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ (۲۶ آپریل – ۹ جوئن ۲۰۱۹) در موسسه هنر معاصر "کونستهال ۱۴/۳" به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه توسط (Factory TT Berlin / Tehran) شکل گرفته است و کیوریتوری مجموعه را آسیه سلیمیان برعهده دارد.

آنچه در نمایشگاه "پیامی جدید به اروپا" به نمایش درمی‌آید فیلم‌های کوتاهی است که با مشارکت سیزده نفر از اندیشمندان، دانشگاهیان و شخصیت‌های فرهنگی برجسته‌ ایران که در حوزه‌‌های هنر (موسیقی، ادبیات، مد، معماری)، علم (علوم اجتماعی، روانشناسی، دین، اندیشه)، روزنامه‌نگاری، ورزش زنان، حقوق، سیاست و بازار هنر شهرت جهانی دارند، ضبط شده است و همه‌ شرکت‌کنندگان در ایران زندگی و کار می‌کنند.

پس از لغو پیمان موسوم به "معامله‌ ایران" از سوی آمریکا، گفتگو میان جهان غرب و ایران به خطر افتاده است. در این راستا، شهرام انتخابی با همکاری زرتشت رحیمی و سیدعلی میرمحمدی، از شرکت‌کنندگان خواسته‌اند تا هر یک پیام شخصی کوتاهی به مخاطبان اروپایی ابراز کند و افزون بر این، هر یک از شرکت‌کنندگان هدیه‌ شخصی کوچکی در زمینه‌ فعالیت خود به یکی از مخاطبان نمایشگاه اهدا می‌کند. در پایان نمایشگاه، بازدیدکنندگان نیز این امکان را دارند که یک هدیه شخصی کوچک در پاسخ به پیام مصاحبه‌شوندگان به آنها اهدا کنند. هدایای بازدیدکنندگان به ایران منتقل و به شرکت‌کنندگان ایرانی تحویل داده خواهد شد. این نمایشگاه می‌کوشد گفتگویی مستقیم و بی‌واسطه میان مصاحبه‌شونده‌ها و مردم نروژ فراهم کند و بدین‌سان به مسائل شخصی که اغلب در چشم‌انداز رسانه‌ها یافت نمی‌شود، اشاره شود.

سیدمحمدعلی ابطحی، امیرحسین اعتماد (مدیر گالری اعتماد)، سارا اعتماد (بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان ایران)، نیره توکلی (جامعه شناس، محقق، نویسنده، عضو گروه مطالعات علمی تخصصی زنان انجمن جامعه شناسی ایران و...)، پژمان چمن آرائی ( مهندس معمار و طراح لباس و اکسسوار و موسس برند PJ Araei)، شیوا دولت آبادی (رئیس انجمن روانشناسی ایران، عضو مؤسس، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، روانشناس و...)، علی دهباشی (روزنامه‌نگار، ادب‌پژوه، نویسنده و سردبیر مجله بخارا)، سعید عباسپور (نویسنده، شاعر و روانشناس)، پوپک عظیم پور تبریزی (پژوهشگر عروسک و آئین، عضو هیأت علمی دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران)، مرتضی گودرزی ( موسیقیدان، محقق، طراح ساز، آهنگساز و خواننده موسیقی سنتی ایران با تمرکز بر موسیقی محلی شمال خراسان)، شهاب میرزائیان (معمار، موسس و مدیر عامل شرکت معماری مهندسین مشاور منظر بوم نقش)، ترانه یلدا ( معمار و شهرساز) و بهمن یوسفی (وکیل) شرکت‌کنندگان در این پروژه هستند که پیام خود را به مردم اروپا ابراز می‌کنند، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شیروان از کشف اشیای تاریخی هزاره سوم قبل از میلاد به ارزش چهار میلیارد ریال در این شهرستان توسط فرماندهی انتظامی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز