خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته کارگر اتفاق می‌افتد؛

برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی/ تجلیل از کارگران برگزیده

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۲۵

رییس فرهنگسرای کار و تعاون با بیان اینکه نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی همزمان با هفته کارگر برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای شفق برگزار شده و از برگزیدگان اول تا سوم تقدیر به عمل می‌آید.

سیداسماعیل جعفرپور (رییس فرهنگسرای کار و تعاون) با بیان اینکه نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی همزمان با هفته کارگر برگزار می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: این جشنواره با مشارکت خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های مرتبط با کار و کارگری و فرهنگسرای کار و تعاون برپا شده و اختتامیه آن دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

وی درباره اهداف این جشنواره بیان کرد: نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی در راستای گسترش و تقویت خوداتکایی، خوباوری و عزت ملی، گرامیداشت هفته کارگر، پاسداشت مقام و منزلت اجتماعی کارگران و بسط ترویج فرهنگ اقتصاد مقاوتی، حمایت از تولید، اشتغال و کالای ایرانی و تکریم و تجلیل از جامعه هنرمند کارگران است.

جعفرپور در ادامه اظهار داشت: این جشنواره در چهار رشته که بخش‌های فرهنگی، هنری هستند در قالب مسابقه برگزار می‌شود. این رشته‌ها عبارتند از هنرهای تجسمی که شامل طراحی، نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، صنایع‌دستی که شامل سفال، سرامیک، گلیم‌بافی، ترمه‌دوزی، خراش فلزات و آبگینه، آثار فرهنگی ادبی که شامل کتاب، مقاله، شعر، ترانه، غزل و قصیده بوده و همچنین آثار کار و کارآفرینی که به ایده‌ها و محصولات پخش شده مربوط می‌شود، هستند.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون ادامه داد: فراخوان این مسابقه از اسفندماه سال گذشته منتشر شده و هنرمندان جامعه کارگران کشور، از اقصی نقاط شهرها و استان‌ها، در راستای موضوعات و رشته‌هایی که در فراخوان جشنواره ما اعلام کرده بودیم، آثار هنری خودشان را به دبیرخانه جشنواره (فرهنگسرای کار و تعاون) ارسال کرده‌اند که فرصت آن تا دوم اردیبهشت ماه بوده است. همه کارگران هنرمند و فعالان در رشته‌های اعلام شده می‌توانستند آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کنند تا در این مسابقه شرکت کرده و آثارشان مورد قضاوت قرار گیرد. همچنین در این مدت باقی‌مانده تا اختتامیه آثار فرستاده شده داوری می‌شوند و در اختتامیه از برگزیدگان اول تا سوم چهار رشته اعلام شده تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

وی در پایان به سازمان‌های مشارکت‌کننده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال ستاد گرامیداشت هفته کارگر، موسسه آموزش عالی کار، اتحادیه مرکزی تعاون‌های مصرف کارگران ایران (امکان)، خبرگزاری ایلنا، فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران و معاونت صنایع دستی اداره کل مراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان تهران در برگزاری این جشنواره ما را مشارکت و همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز