خبرگزاری کار ایران

سیما خضرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

«علی‌البدل» آن‌طور که باید دیده نشد/ نقش متفاوتی داشتم

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۰۷۶

سیما خضرآبادی با بیان اینکه نقش متفاوتی را در سریال «علی‌البدل» ایفا کرده است، گفت: در این سریال هر کدام از بازیگران به تنهایی پیامی‌ را به بیننده منتقل نمی‌کنند، بلکه یک پیام واحد در کل داستان جریان دارد که نمونه کار تیمی است. اما با این وجود این سریال آنطور که باید دیده نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی‌البدل» سریالی است که نوروز ۹۶ در ۱۴ قسمت از شبکه اول سیما پخش شد. کارگردانی این مجموعه را سیروس مقدم برعهده داشت. با وجودی که تصور می‌شد علی‌البدل سریال پربیننده‌ای باشد، اما به دلایل مختلف این سریال آنطور که انتظار می‌رفت، دیده نشد. هم اکنون این مجموعه از شبکه‌ای فیلم در حال پخش است. در این سریال بازیگران بسیاری حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به سیما خضرآبادی اشاره کرد. خضرآبادی تاکنون در کارهای متعدد تلویزیونی حضور داشته است که بازی در سریال‌های نقاب‌ها، رخنه، حانیه، جاده چالوس، ایستگاه آخر، وضعیت سفید، چک برگشتی، هفت سین، ایستگاه، فرزندم بزرگ شده و ... از جمله آثار او به شمار می‌آیند. به بهانه حضور سیما خضرآبادی در این سریال با او به گپ و گفتی دوستانه پرداختیم که در ادامه آمده است.

«علی‌البدل» چه جایگاهی در کارنامه هنری شما دارد؟ آیا به اندازه‌ای که انتظار داشتید این سریال دیده شد و مردم آن را دوست داشتند؟

من یک ماه بعد از اینکه فیلمبرداری مجموعه علی‌البدل شروع شده بود به آن پیوستم. این سریال جزو معدود آثاری است که دوستش دارم.

اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم این سریال به اندازه‌ای که انتظارش را داشتیم و حقش بود دیده نشد. علی‌البدل با یک کارگردان کاربلد و تیم نویسنده‌های خیلی خوب ساخته شد. پیش بینی ما این بود که سریال دلنشینی بشود و محبوبیت زیادی کسب کند که‌ اینگونه نشد. البته در این سریال بازیگران خوب و حرفه‌ای حضور داشتند و بنابراین باید بهتر از این‌ها دیده می‌شد.

دلیل دیده نشدنش چه بود؟

واقعاً نمی‌دانم. با توجه به آنچه در بالا گفتم واقعاً عجیب است که چرا دیده نشد. این سریال نقاط قوت زیادی داشت و منطقاً باید محبوبیت زیادی کسب می‌کرد.

جذابیت‌های نقشی که در این سریال ایفا کردید برای خودتان چه بود؟

تا قبل از علی‌البدل همیشه نقش یک دختر نوجوان را بازی می‌کردم. نهایتاً اگر یک مقدار جلوتر می‌رفت، نقش فردی را به من می‌دادند که در شرف ازدواج است اما نقشی که در علی‌البدل ایفا کردم متفاوت بود. او دختری مستقل است که از خانواده جدا شده و لوس و وابسته نیست. نکته جالب در مورد علی‌البدل این است که هر کدام از بازیگران به تنهایی پیامی‌ را به بیننده منتقل نمی‌کنند، بلکه یک پیام واحد در کل داستان جریان دارد و به بیننده منتقل می‌شود. منظورم این بوده که یک کار تیمی‌ در این سریال انجام گرفته و مسئولیت‌ها میان بازیگران تقسیم شده است.  

فکر می‌کنید این سریال چه جذابیت‌هایی برای مردم داشت؟

فکر می‌کنم داستان این سریال تا حد زیادی جذاب بود. فضاسازی خوبی هم در این سریال انجام شد. این مجموعه در روستاهای اطراف همدان ساخته شد. این فضاها به شدت زیبا بود و حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کرد. به طور کلی، لوکیشن‌های زیبایی در این سریال داشتیم و به لحاظ بصری شرایط خوبی برای بیننده‌ ایجاد می‌شد. هر کس سریال را می‌دید اولین سوالی که به ذهنش می‌رسید این بود که‌ این مجموعه کجا ساخته شده است و این فضاها در کجای ایران قرار دارد.

کارهای مناسبتی که در نوروز پخش می‌شود چه جذابیت‌ها و احیاناً سختی‌هایی دارد؟

سختی این طور کارها بیشتر همان بحث سر وقت رسیدن است. معمولاً در کارهای مناسبتی باید سریال در زمان مشخصی برسد و به همین دلیل عوامل و دست اندرکاران مجموعه به مشکل بر می‌خورند. مثلاً ما در سریال چک برگشتی این مشکل را داشتیم و به‌این دلیل که کار قرار بود در ایام نوروز پخش شود با کمبود وقت مواجه بودیم. اما خوشبختانه در سریال علی‌البدل با این مشکل روبرو نبودیم. کمبود وقت نداشتیم و کار با حوصله ساخته شد. از سختی‌های کارهای مناسبتی که صرف نظر کنیم، واقعاً من این مدل کارها را خیلی دوست دارم. کارهای مناسبتی که برای ماه رمضان یا نوروز پخش می‌شوند حال و هوای خاصی دارند و بازی در آن‌ها خیلی لذت بخش است. چراکه شما می‌دانید قرار است این کار در نوروز و سال نو پخش شود و حال خوبی به بیننده منتقل کند. یک سنت در میان ایرانیان وجود دارد و آن این بوده که در اعیاد خاص و مناسب‌ها مردم بیشتر به سمت تلویزیون جلب می‌شوند. مردم انتظار دارند که در عید نوروز سریال‌های خاص و خوب ببینند. اگر سریالی خوب باشد، واقعاً در این ایام دیده می‌شود، چرا که مردم بیشتر تلویزیون می‌بینند.

برای سال آینده شما را در کاری خواهیم دید؟

بله. در حال حاضر سر سریال «سلام آقای مدیر» به تهیه‌کنندگی آقای شاهسواری هستم. این سریال در سال ۹۸ پخش می‌شود؛ شاید در ماه رمضان روی آنتن برود یا به صورت غیرمناسبتی پخش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز