خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع حبیب کاوش مطرح شد؛

اختلافات را تبدیل به دشمنی نکنیم/ سینما برای مردم است نه سرمایه‌سالاران و فن‌سالاران+عکس

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۲۶

مراسم تشییع پیکر حبیب کاوش، کارگردان فقید سینمای ایران، صبح امروز (یکشنبه 26 اسفندماه) از خانه سینما و با حضور سینماگران اهالی رسانه و خانواده وی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران ملکی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه امسال سال خوبی برای حوزه فرهنگ و هنر از لحاظ از دست دادن چهره‌های هنری نبوده است، گفت: 123 نفر از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی امسال از میان ما رفتند و هر کدام از این افراد برای خودشان و فرهنگ کشور شخصیت مهمی بودند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حبیب کاوش گفت: کسانی که کاوش را می‌شناختند، می‌دانند که او همیشه دنبال آموختن و یاد دادن بود. او تلاش کرد این آموخته‌ها را به کار گیرد و دانشش را به دوستان و همکارانش انتقال دهد.

حجت الاسلام پژمانفر (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی) نیز با تسلیت درگذشت مرحوم کاوش گفت: حبیب کاوش مرد بسیار مهربان و دقیقی بود. در مشورت‌ها کسی احساس نمی‌کرد که ضرر می‌کند و حضورش در هر جمعی باعث نفع بود. بسیار حیف شد که از دستمان رفت.

وی ادامه داد: حضور در چنین مراسم‌هایی باید برای همه ما یک هشدار باشد تا سعی کنیم در مقداری که از زندگی‌مان باقی مانده به گونه‌ای عمل کنیم تا وقتی که از این دنیا رفتیم دیگران درباره ما بگویند حیف شد که نیست.

جهانگیر الماسی (بازیگر سینما و از دوستان کاوش) نیز گفت: حبیب کاوش به فکر منافع فردی نبود و همه تلاشش در دوران حیات این بود که تمام مسئولیتش را در قبال جامعه و سینما انجام دهد.

وی ادامه داد: کاوش همواره دغدغه انسانیت را داشت و جزو نادر آدم‌هایی بود که سیستم و طراحی سیستم را می‌شناخت و کاربرد قانون را بلد بود و سینمای ایران را به عنوان یک خانواده قبول داشت و همه خانواده سینما را دوست داشت.

الماسی افزود: این مهم نیست که مرگ کجا سراغ ما می‌آید، مهم این است که مرگ و زندگی ما چه تاثیری روی دیگران می‌گذارد.

الماسی با تاکید بر تلاش‌های صنفی حبیب کاوش گفت: سینمای ایران در بین صنوف دیگر یکی از قابل توجه‌ترین و محترم‌ترین گروه‌های انسانی است و در این میان تلاش کاوش برای اعتلای صنف سینما بسیار قابل توجه بود. او به فکر منافع جمعی بود.

منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) نیز با تسلیت درگذشت کاوش به خانواده وی گفت: نقش فعالان سینما در جامعه امروز نقش موثری است و هیچکس نمی‌تواند آن را انکار کند و اگر این نقش را قبول داشته باشیم، می‌توانیم به وسیله سینما خدمت کنیم و اگر این نقش را فراموش کنیم به تاریخ، فرهنگ و حتی مردم جفا کرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم وحدت در فعالیت‌های صنفی گفت: فعالیت‌های صنفی قطعا محل اختلاف است اما باید این اختلافات را با گفت‌وگو در اتاق‌ها حل کنیم و به بیرون نیاوریم و اختلافات را به دشمنی تبدیل نکنیم.

شاهسواری با تشکر از کسانی که در مراسم تشییع حبیب کاوش شرکت کرده‌اند، گفت: وای بر ما اگر اختلافات را به دشمنی تبدیل کنیم و حتی آنها را به چنین مراسم‌هایی بیاوریم و دخیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سینما گفت: ذات سینما رفتن به دل زندگی مردم است نه سرمایه‌سالاری و فن‌سالاری پس باید سینما را برای مردم حفظ کرد و برای آن تلاش کرد. کسانی که به کنجی می‌روند فقط به فکر منافع خودشان هستند اما در این میان فردی همچون حبیب کاوش از جمله کسانی بود که در میانه میدان بود و برای سینما تلاش کرد.

در پایان این مراسم بعد از قرائت نماز توسط حجت الاسلام پژمانفر، پیکر مرحوم حبیب کاوش به بهشت زهرا(س) و قطعه هنرمندان منتقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز