خبرگزاری کار ایران

روستای فیلبند؛ جایی که رویاها زنده می‌شود؛

بر فراز ابرها+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۱۴

روستای فیلبند در ارتفاعات البرز است، در دل استان سرسبز مازندران. این روستا از لحاظ زیبایی، یکی از بهترین گزینه‌های سفر نوروزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سفر به ارتفاعات سرسبز و اتراق در ییلاقی آرام و خنک می‌تواند از لذت‌های یک تابستان گرم باشد. روستای «فیلبند» با ارتفاعی بالاتر از دو هزار و ۳۰۰ متر معروف به بام شرقی مازندران؛ جایی است در دل کوه‌های البرز مرکزی که حتی در ماه‌های گرم سال هم هوای خنکی دارد. با سفر به مرتفع‌ترین روستای منطقه «بندپی» غربی مازندران، به نظاره ابرهایی بنشینید که بالای سر و زیر پایتان جولان می‌دهند. به این‌جا که رسیدید، متوجه می‌شوید ابرها فقط بالای سرمان نیستند، می‌توانند همین‌جا زیر پایمان باشند. در روستای «فیلبند»، ضیافت ابر و طبیعت برپاست؛ روستایی خنک، کوهستانی و زیبا در استان مازندران. این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، در دل گرمای تابستان هم بسیار خنک و دلپذیر است؛ جایی که در آن نیازی به کولر یا هیچ وسیله سرمایشی نیست.

چطور برسیم؟

از سمت تهران: وارد جاده هراز شوید. بعد از «رودهن»، «آبعلی» و «گزنک»، رود هراز را در کنار جاده خواهید دید. تقریبا ۵۰ کیلومتر بعد از گزنک و ۲۵ کیلومتر مانده به آمل، در خروجی سمت راست جاده تابلوی «سنگچال» را خواهید دید. وارد این فرعی آسفالته شوید و از پل رودخانه هراز بگذرید. در ادامه مسیر و بعد از حدود ۱۸ کیلومتر به روستای سنگچال می‌رسید. از سنگچال به بعد، جاده کاملا سربالایی می‌شود و پس از طی حدود هشت کیلومتر، روستای فیلبند آخرین روستای این جاده است.

از سمت آمل و شرق مازندران: از شهر آمل وارد جاده هراز شوید و به سمت جاده تهران بپیچید. حدود ۲۵کیلومتر در این جاده برانید تا خروجی سنگچال را در سمت چپ‌تان ببینید، ادامه مسیر مثل قبل است.

چطور بگردیم؟

روستا: در روستای فیلبند علاوه بر استفاده از هوای خنک و تمیز می‌توانید چشم‌اندازهای زیبای البرز مرکزی را در سمت جنوب و نیز مناظر چشم‌نواز جنگل‌های هیرکانی را در سمت شمال ببینید. خانه‌های شیروانی، چراگاه‌ها، ابرهای روان در پایین‌دست و دره‌های سرسبز، همه و همه کمک می‌کنند تا خاطره‌ای خوش از این سفر لذت‌بخش در ذهن‌تان بماند. در اطراف روستا چشمه‌های آب معدنی متعددی وجود دارد که چشمه «لار» معروف‌‌ترین آن‌هاست که وجود مواد معدنی در آب، به درمان بیماری‌ها نیز کمک می‌کند.

زیارت: غیر از دو تکیة تاریخی روستا، زیارت امامزاده یحیی(ع) و امامزاده قاسم(ع) را هم از دست ندهید که اولی در روستا و دومی در کوه است. کوهنوردان می‌توانند تا قله ۳۷۰۰ متری فیلبند نیز صعود کنند. اگر اهل خرید هستید، می‌توانید در روستای سنگچال قبل از فیلبند، سراغ مغازه صنایع‌دستی را بگیرید. معروف‌ترین ره‌آورد فیلبند هم سیب‌زمینی‌های مرغوبش است.

اقامت:

برای اقامت در روستای فیلبند سه انتخاب دارید، یکی اینکه می‌توانید در مکانی مناسب، چادر بزنید. دیگر اینکه می‌توانید خانه یا اتاقی از اهالی روستا اجاره کنید. اگر می‌خواهید قبل از سفر، از وضعیت اقامت خود مطمئن باشید می‌توانید با آقای «جانعلی‌پور» به شماره ۰۹۱۱۱۱۵۷۱۴۰ تماس بگیرید. گزینه سوم هم استفاده از تکیه‌ها و مسجد روستاست که می‌توانید با متولی آن‌ها در روستا صحبت کنید تا جایی برای خواب به شما بدهند.

حجم ویدیو: ۷.۶۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز