خبرگزاری کار ایران

سرنوشت ما با سقراط گره خورده است/ اجرای متنی کلاسیک با حضور یک سولیست تِنور جهانی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۶۳

سیاوش لطفی آهنگساز «سقراط» گفت: ما از خواننده‌های حرفه‌ای در هر دوره اجرای این اثر استفاده کردیم و این دوره با حضور هادی قضات که یک سولیست تِنور جهانی است، کیفیت بهتری را هم تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌ مناسبت دور پنجم اجراهای «سقراط» به ‌نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی و با بازی فرهاد آییش، مریم سعادت، بهناز نازی، ایوب آقاخانی و... گروه موسیقی این نمایش از تجربه سقراط گفتند.

هادی قضات (خواننده) که پس از موزیکال الیورتوییست در پنجمین دور اجراهای «سقراط» حضور دارد، درباره آن گفت: این اجرا اصلا قابل مقایسه با موزیکال الیورتوییست نیست. تئاتری نمایشنامه‌محور است و حتی حالا که دور پنجم اجراهاست و من به گروه پیوستم برایم بسیار همکاری با این گروه و کارگردان کاربلد آقای نعیمی جذاب است.

او ادامه داد: باعث افتخار من است که برای نمایش سقراط آواز می‌خوانم چون فکر می‌کنم این نمایش در زمان مورد نیازش روی صحنه رفته. الان بهترین وقت برای اجرای این نمایش است چون فکر می‌کنم از نظر موقعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه الان بیشترین نیاز به اجرای چنین نمایشی هست. توصیه می‌کنم حتی کسانی که قبلا این نمایش را دیده‌اند بازهم به تماشای سقراط بیایند و با دیدی دیگر آن را ببینند.

سیاوش لطفی آهنگساز «سقراط» هم با بیان اینکه «سرنوشت ما انگار با سقراط گره خورده است» گفت: سقراط یکی از اتفاقات مهم دوران کاری من بوده چون این حجم بزرگ موسیقی و کیفیتی که توقع می‌رفت ما داشته باشیم و یک گروه آوازی خیلی جدی که کارگردان از ما می‌خواست برای من فرصت خیلی خوبی بود که آهنگسازی کنم.

او ادامه داد: ضمن اینکه من به‌خاطر دلبستگی شخصی‌ای که به فلسفه دارم و به شخص سقراط به مثابه یک فیگور فکری مهم نگاه می‌کنم، بسیار خوشحالم که سقراط برای پنجمین بار روی صحنه می‌رود.

لطفی با اشاره به اینکه «تکرار اجراها برای ما بسیار جالب بود» گفت: همواره مخاطب داشتیم و مخاطب‌ها به موسیقی و آواز واکنش نشان دادند و یکی از افتخارات من این است که موسیقی سقراط مورد پسند قرار گرفته. ضمن اینکه ما از خواننده‌های حرفه‌ای در هر دوره استفاده کردیم و این دوره با حضور هادی قضات که یک سولیست تِنور جهانی است، کیفیت بهتری را هم تجربه می‌کنیم.

سحر لطفی یکی دیگر از خواننده‌های «سقراط» که در هر پنج دوره حضور داشته هم گفت: این پروژه نسبت به سایر پروژه‌هایی که من با آنها کار کردم، انسجام ویژه‌ای پیدا کرده که نه فقط به‌سبب تکرار که به خاطر هماهنگی عجیبی که گروه به لحاظ روانی با هم پیدا کرده، موفق بوده است.

لطفی تصریح کرد: در کنار هم قرار گرفتن چند هنر مثل موسیقی و تئاتر و... سقراط را جذابتر کرده است.

یادآور می‌شود، نمایش سقراط به ‌نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی تا پایان اسفند ۹۷ روی صحنه خواهد بود و پیش‌فروش بلیت روزهای جدید هم امروز از سایت ایران‌نمایش آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز