خبرگزاری کار ایران

سریال‌هایی که با چشم بسته‌ هم می‌شود دید!

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۷۸

تلویزیون به عنوان یک رسانه، به یکی از محبوب ترین وسایلی تبدیل شده که وجودش در هر خانه‌ای الزامی است و کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که از این جعبه‌ی جادویی استفاده نکند و اگر بهتر بگوییم، کسی را پیدا نمی‌کنیم که از این وسیله استفاده نکند.

همانطور که گفتیم تلویزیون در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای رساندن پیام بود، ولی رفته رفته برنامه‌‌های مختلفی که در زمینه‌های متفاوت تولید می‌شد، کم‌کم تلویزیون را به یک مرجع سرگرمی تبدیل کرد. برنامه‌هایی مانند کودک و نوجوان، آشپزی، اخبار، تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی، فیلم، سریال و... .

در بین تمام این برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی سریال‌های صوتی از پرمخاطبترین برنامه‌ها به حساب می‌آیند که می‌توانند تمام خانواده را درکنار یکدیگر جمع کنند. در بین این دو، سریال از استقبال بهتر و بیشتری بهره می‌برد و قدرت و گیرایی بیشتر و طولانی مدتی دارد. محصولی که می‌تواند همه را، در ساعتی خاص، پای تلویزیون بنشاند و چشم‌‌ها را به خود خیره کند. سریال‌هایی که شاید دنبال‌کنندگانشان را یک سال و حتی چند سال برای فصل بعد خود منتظر بگذارند.

در این بین، سریال‌هایی وجود دارند که فراموش نمی‌شوند و برخی هم هستند که همان ابتدا اقبال را از دست داده و مورد توجه مخاطبان خود قرار نمی‌گیرند. می‌توانیم بگوییم در چند سال گذشته بیشتر سریال‌ها از نوع دوم بودند و بدون نیاز به تحلیل اساتید سینمایی، مردم خود متوجه شدند که کیفیت‌ها به شدت افت کرده است و همین مساله باعث شده تا توجه‌ها، از سریال و حتی از تلویزیون برداشته شده و به سمت سرگرمی‌‌های جدید جلب شود.

پای تلفن و با چشم بسته سریال ببین!

در این بین که سرگرمی‌های قدیمی رفته رفته  دارند جذابیت خود را از دست می‌دهند، سرگرمی‌های جدیدی در حال شکل گیری و جایگزین شدن آن‌ها هستند. مثلا اگر پنج سال پیش می‌گفتیم سریالی داریم که هر قسمتش یک دقیقه است، شاید دیوانه خطاب می‌شدیم؛ ولی امروز شاهد سریال‌های یک دقیقه‌ای هستیم که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و هر قسمت آن‌ها ممکن است میلیون‌ها بازدید هم داشته باشد!

یکی دیگر از خلاقیت‌هایی که با اقبال خوبی هم مواجه شده است، سریال‌های صوتی هستند. بله، ممکن است تعجب کنید و پیش خود بگویید مگر ممکن است سریال تصویر نداشته باشد و صوتی باشد! بله دقیقا امکان دارد و یکی از جذاب‌ترین نوع سریال‌ها هم به شمار می‌رود. این مدل از سریال‌ها با گوش و ذهن شما سروکار دارند و به آن جهت که در آن نمی‌شود از جلوه‌های ویژه‌ی سینمایی استفاده کرد، باید آنقدر باکیفیت باشند تا بتوانند مخابین را جذب کنند و آن‌ها را با خود همراه کنند.

سریال‌هایی که با چشم بسته‌ هم می‌شود دید!

از بهترین و جذابترین داستان‌ها و نمایش‌نامه‌ها برای این مدل از سریال‌ها استفاده می‌شود و بهترین، حرفه‌ای‌ترین و دلنشین‌ترین صدا‌ها آن‌ها را اجرا می‌کنند. این سریال‌ها با نمایش‌نامه‌هایی که در رادیو می‌شنیدیم از زمین تا آسمان متفاوتند. سناریو در این مدل سریال‌ها به گونه‌ای چیده می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف بزنند و عطش مخاطب را برای قسمت بعد بالاببرند.

اگر گفتیم در این سریال‌ها از جلوه‌های ویژه‌ی سینمایی استفاده نمی‌شود منظور آن دسته از جلوه‌ها بود که با چشم ما سروکار دارند و بجای آن از افکت‌ها و جلوه‌های صوتی بهره می‌برند و با یک تدوین مناسب به یک شاهکار تبدیل می‌شوند. بسیاری از این سریال‌ها‌ی صوتی، به شکل سه بعدی ضبط و اجرا می‌شوند. یعنی شما دقیقا در وسط داستان قرار دارید و هرچیزی را از جایی می‌شنوید که باید بشنوید! فکر کنید وقتی از پشت به مکس‌پین شلیک می‌شود شما هم صدای شلیک را از پشت سر خود می‌‌شنوید. از این جذابتر هم می‌شود؟

از دیگر مزیت‌های این مدل سریال‌ها، صوتی بودن آن‌هاست و شما می‌توانید یکبار آن‌ها را دانلود کنید و هرجا و زمانی که دوست داشتید، با یک گوشی هوشمند و یک هندزفری به شنیدنشان بنشینید و دیگر لازم نیست ترافیک‌های سنگین را تحمل کنید، چون شما در بطن داستان و شنیدن سریال صوتی هستید.

برای اولین‌بار در ایران

سریال‌های صوتی در ایران، برای اولین بار توسط شرکتی اجرا شد که سال‌ها است در حال کار و سرمایه‌گذاری بر روی محتوا و سرگرمی صوتی است. استارت‌آپی که با تولید و فروش کتاب صوتی کار خود را آغاز کرده و امروز توانایی تولید و اجرای بهترین و با کیفیت‌ترین محتوا‌های صوتی را دارد.

شرکت نوار اولین و تنها شرکتی است که در ایران به تولید سریال صوتی پرداخته و این سریال‌های صوتی با صدای گویندگان مطرح و با بالاترین کیفیت و به صورت سه بعدی ضبط و اجرا شده‌اند که شما با پرداخت اشتراک ماهانه این شرکت، می‌توانید به صورت رایگان و نامحدود همه‌ی این سریال‌ها و سایر محصولات آن‌ها مانند کتاب‌های صوتی، پادکست و کپسول (چکیده بهترین کتاب‌های روز) را رایگان بشنوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز