خبرگزاری کار ایران

رونمایی از مستند پرتره منوچهر آذری/تجلیل از هنرمندی که شاد می‌خواند

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۴۲

آئین نکوداشت منوچهر آذری بازیگر و گوینده طناز ایرانی با رونمایی از مستند «شادخوان» ‌شنبه (۴ اسفند) ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «شادخوان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی نهمین قسمت از مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله و صدا» است که با محوریت ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری ساخته‌شده است.

بخش‌هایی از این مستند به خاطره بازی در ساختمان ارگ رادیو می‌گذرد، آذری از برنامه تلویزیونی "شبکه صفر"وارد برنامه‌های رادیویی شد و فعالیت خود را در رادیو ارگ شروع کرد.

در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند گفت‌وگو شده است و یادی فرهنگ مهرپرور زوج هنری آقای آذری و زنده یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله خواهد شد.

منوچهر آذری بازیگر و گوینده رادیو فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر در دبیرستان و شرکت در مسابقات استانی آغاز کرده و در همان زمان نیز با شادروان فرهنگ مهرپرور آشنا شد، او  یک سال در گروه هنر ملی زیر نظر عباس جوانمرد، بهرام بیضایی و نصرت کریمی آموزش تئاتر دید.

 نخستین برنامه او حسن خیاط‌باشی در سال ۱۳۵۴ در  تلویزیون بود. پس از انقلاب او فعالیت‌های خود را ادامه داد و به‌ واسطه برنامه بسیار محبوب صبح جمعه با شما معروفیت و محبوبیت فراوانی به دست آورد.

رونمایی از«شادخوان» ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز