خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» مطرح کرد:

در تلاشیم فیلم را برای نوروز اکران کنیم/عشق هم قربانی نگاه‌های تند ایدئولوژیک شده/حمایت نکردند اما سنگ‌اندازی کردند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۶۵

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" می‌گوید: این فیلم کاملا با هزینه شخصی و بخش خصوصی ساخته شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم جز به نمایش درآمد و بلافاصله باتوجه به داستان و محتوای فیلم گمانه‌زنی‌هایی درباره بودجه و نحوه ساخت فیلم ایجاد شد. برخی آن را سفارش برخی نهادها دانستند و تعدادی دریافت کمک‌های دولتی را به آن نسبت دادند.

محمدحسین قاسمی با رد برخی شایعات نادرست درباره این فیلم، به ایده فیلمنامه اولیه آن و نحوه شکل‌گیری فیلمنامه اشاره کرده و گفت: یکی از مسائل مهم امروز جهان و دغدغه‌ای که همه دارند بحث افراطی‌گری است و نگاه‌های افراطی و تندرو به عنوان یک خطر برای جهان شناخته می‌شود. گروه‌های تکفیری نیز بخشی از این نگاه‌های تندرو هستند. این مسئله آنقدر برای دنیا مهم شده که حتی سال گذشته در جشنواره فیلم برلین فیلم‌هایی درباره گروه‌های تکفیری و نگاه‌های افراطی به نمایش درآمد. من و نرگس آبیار (کارگردان فیلم) هم معتقد بودیم که این نگاه آنقدر برای جامعه امروز مخرب است که حتی عشق که همیشه به عنوان ناجی بشر از آن یاد می‌شود، در مقابل این نگاه ایدئولوژیک تندرو قربانی می‌شود.

وی افزود: ما برای ساخت این فیلم یک موضوع مستند و واقعی را درنظر گرفتیم البته اصفهانی، فیلمنامه‌نویس فیلم، طرحی را از قبل نوشته بود و همزمان که برای جذب سرمایه خصوصی تلاش می‌کردیم، نگارش فیلمنامه نیز آغاز شد. البته تحقیقات برای نگارش فیلمنامه حدود دو سال به طول انجامید تا به فیلمنامه برسد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که آیا نهادهای امنیتی یا وزارت اطلاعات سفارش‌دهنده ساخت فیلم بوده‌اند و آیا حمایت خاصی از فیلم صورت گرفته است، گفت: فیلم "شبی که ماه کامل شد" تلاش دارد نگاه مستقلی به موضوع گروه‌های تکفیری و نگاه‌های تندرو داشته باشد و تقابل نگاه افراطی و یک نگاه عاشقانه و عشق به دنیا را روبروی هم نشان دهد. متاسفانه یا خوشبختانه هیچ نهاد دولتی با این فیلم همراهی نکرد و هیچ کمکی هم به آن نکرد. همین دلیل باعث شد تا ما برای تولید آن با مشکلاتی همراه شویم اما مردم بومی منطقه بلوچستان بسیار به ما کمک کردند و بسیار خوب ما را در بخش‌های مختلف ازجمله تامین منابع مالی و امکانات و همچنین انتخاب لوکیشن‌های فیلمبرداری حمایت کردند. اینکه گفته می‌شود بودجه این فیلم توسط نهادهای مختلف تامین شده یا توسط فرد خاصی پرداخت شده، اصلا صحت ندارد. بودجه فیلم کاملاً توسط بخش خصوصی و موسسه هفت هنر ماندگار تامین و ساخته شده و حتی اگر ما تمایل داشتیم که نهادی از این فیلم حمایت کند، هیچ نهاد دولتی و غیردولتی‌ از آن حمایت نکرد حتی بعضاً سنگ‌اندازی‌هایی صورت گرفت.

قاسمی در پاسخ به این سوال که فیلم این قابلیت را دارد تا زمان آن طولانی‌تر شود، آیا برای اکران تغییراتی در فیلم ایجاد خواهد شد یا خیر، گفت: در طول چند روزی که از جشنواره فیلم فجر و نمایش فیلم در جشنواره می‌گذرد، ما با بازخوردهای متفاوتی درباره فیلم روبرو شدیم و براساس استقبالی که در جشنواره خوشبختانه از سوی منتقدان و هنرمندان و مردم دیدیم، به نظر می‌رسد مخاطبان ارتباط خوبی با آن برقرار کرده‌اند و فیلم قابل قبول شده است. البته هنوز برای اکران تصمیم قطعی نگرفته‌ایم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا آن را برای نوروز 98 اکران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز