خبرگزاری کار ایران

علیرضا کمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالف نشان دادن جنگ کوروش هخامنشی بودم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۵۷

علیرضا کمالی گفت: تنها چیزی که در فیلم «سمفونی نهم» با آن مخالف بودم، نشان دادن جنگ کوروش هخامنشی بود. چراکه ورود سینمای ما به این معقوله به صورتی نزول شان پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند روایت فرشته مرگ از زندگی و مرگ برخی شخصیت‌های بزرگ تاریخ است. علیرضا کمالی در این فیلم ایفاگر نقش کوروش هخامنشی بوده که توسط او قسمتی از زندگی و مرگ این شخصیت تاریخی به نمایش گذاشته می‌شود.

کمالی درباره نحوه رسیدن به نقش کوروش و باورپذیر کردن این نقش برای خود گفت: نقش کوروش نقش سختی بود چراکه این شخصیت برای ۲۵۰۰ سال پیش بود و مقیاسی برای آن وجود نداشت که ما بدانیم از صد توانستیم به ده یا بیست برسیم.

وی افزود: من تمام تلاش خودم را کردم که نزدیک به آنچه که درباره کوروش خواندم و شنیدم، باشم ولی با توجه به اینکه مقیاسی برای این شخصیت وجود ندارد، نمی‌دانم که چقدر توانسته‌ام حق مطلب را ادا کنم. البته خودم از بازی که کردم راضی بودم.

این بازیگر همچنین درباره کار کردن با محمدرضا هنرمند و رسیدن به توافق با او بر سر صحنه‌ها این طور توضیح داد: از ابتدا همه چیز این فیلم مشخص بود و من هم آن را می‌پسندیدم. تنها چیزی که به شخصه با آن مخالف بودم، نشان دادن جنگ کوروش هخامنشی بود.

وی ادامه داد: عدم توانایی سینمای ما در نشان دادن جنگ دلیل بنده برای مخالفت بود چراکه ورود ما به این مقوله به صورتی نزول شان پیدا می‌کرد. خوشبختانه بقیه دوستان و خود آقای هنرمند هم از این ماجرا پرهیز کرده و به آن ورود نکردند و اثر شد آنچه که دیدید و بنده اکنون از آن رضایت دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز