خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره فیلم فجر مطرح کرد؛

دادستانی و قوه قضاییه اطلاعات فیلم‌های ساخته شده با سرمایه‌های مشکوک را ارایه دهند/جشنواره علاوه بر افتتاحیه و اختتامیه یک مهمانی برگزار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۶۸

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: امسال علاوه بر اختتامیه و افتتاحیه، یک مهمانی داریم که روز ۱۳ بهمن برگزار می‌شود و در آن تمام کسانی که در چهل سال گذشته سیمرغ گرفته‌اند، حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه‌زاده (دبیر جشنواره) برگزار شد.

داروغه‌زاده در این نشست با اشاره به ویژگی‌های جشنواره امسال گفت: امسال یک سیمرغ به بهترین فیلم مستند و یک  سیمرغ به بهترین فیلم کوتاه علاوه بر جوایز دیگر اهدا می‌شود. همچنین اکران مردمی در همه استان‌ها داریم و‌ تمامی حقوق پخش به صاحبان آثار پرداخت می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: امسال علاوه بر اختتامیه و افتتاحیه، یک مهمانی داریم که روز ۱۳ بهمن برگزار می‌شود و در آن تمام کسانی که در چهل سال گذشته سیمرغ گرفته‌اند، حضور خواهند داشت.

به گفته او، امسال در بخش‌های سودای سیمرغ ۲۲ فیلم، نگاه نو ۱۰ فیلم، مستند ۵ فیلم و بخش فیلم کوتاه ۵ فیلم نمایش داده می‌شود.

داروغه‌زاده درباره سوالی پیرامون آشغال‌های دوست‌داشتنی گفت: این فیلم پروانه نمایش دارد و امیدوارم بزودی اکران شود ولی به دلیل مقررات جشنواره نتوانست در جشنواره حضور پیدا کند.

وی درباره حضور دو فیلم اول به‌جای سه فیلم در بخش سودای سیمرغ گفت: این مسئله کاملا به نظر هیات انتخاب و اختیار آنها بستگی دارد.

دبیر جشنواره همچنین درباره رئیس هیات داوران و انتخاب داوران و همچنین آغاز داوری قبل از جشنواره گفت: ما رئیس هیات داوران نداریم و حرف آخر را هیچکسی نمی‌زند. برنامه نمایش فیلم‌ها نیز برای داوران چند روز جلوتر آغاز می‌شود زیرا تعطیلات دو روزه و مسابقات فوتبال را داریم لذا باید وقت کافی برای تماشای فیلم‌ها باشد.

وی درباره فرآیند آماده شدن فیلم‌ها گفت هیچ فیلمی تا نسخه دی سی پی نداشته باشد و کامل نباشد، برای داوران نمایش داده نمی‌شود. هم‌اکنون همه فیلم‌ها آماده و در حال انجام کارهای فنی هستند.

داروغه‌زاده درباره نحوه انتخاب هیات انتخاب و داوران جشنواره نیز گفت باید به هیات‌های داوری احترام بگذاریم  زیرا این داوران از میان اهالی سبنما انتخاب شده‌اند که در جشنواره فیلم ندارند. ما تلاش کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و از این نظر امسال یکی از بهترین سال‌های جشنواره از لحاظ انتخاب و داوری است

دبیر جشنواره سپس درباره نمایش فیلم‌ها در استان‌ها گفت: فیلم‌ها امسال به صورت منظم در استانها نمایش داده می‌شود و تمامی حقوق و هزینه‌های آنها به صاحبان فیلم‌ها پرداخت می‌شود اما فقط سازمان سینمایی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و هیچ هزینه‌ای از سوی وزارت کشور و استانداری پرداخت نمی‌شود.

به گفته او، سازمان سینمایی برای پرداخت هزینه نمایش فیلم‌ها در استان‌ها، یک میلیارد و ششصد میلیون تومان درنظر گرفته است.

داروغه‌زاده درباره شفاف‌سازی بودجه‌ فیلم‌ها نیز گفت: از دادستانی و قوه قضاییه می‌خواهم اگر اطلاعاتی درباره فیلم‌هایی دارند که با سرمایه‌های مشکوک ساخته شده‌اند، آنها را به ما بدهند و‌ ما قطعا با آنها برخورد کرده و اجازه نمایش آنها را نخواهیم داد.

دبیر جشنواره در ادامه درباره کاخ جشنواره گفت: در هیج جای دنیا یک مکان واحد وجود ندارد که همه هنرمندان و‌ منتقدان و مردم با هم فیلم ببینند بلکه فقط یک سالن پرس دارند که منتقدان و اهالی رسانه در آن با هم فیلم می‌بینند و‌ من نمی‌دانم این بحث کاخ جشنواره از کجا آمده و‌ چه تعریفی از آن دارند؟ ایجاد یک مکان مناسب برای جشنواره فیلم فجر برعهده دبیرخانه و ستاد جشنواره نیست بلکه برعهده شهرداری‌هاست.

وی با اشاره به توجه جشنواره به افراد نابینا و‌ ناشنوا گفت: امسال در سینما بهمن. یک‌ سالن برای افراد نابینا به همراه خانواده‌های آنها و سینما کورش نیز چند سانس برای افراد ناشنوا اختصاص پیدا کرده است.

داروغه‌زاده درباره اعلام نشدن فیلم‌های دبیرخانه نیز گفت: ما فیلم‌ها را اعلام نمی‌کنیم زیرا اگر فیلمی انتخاب  نشود در تبلیغات ضربه می‌خورد. همچنین ما در برابر کسانی که می‌گویند فیلم‌هایشان را به جشنواره نداده‌اند، سکوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا هیات انتخاب نداریم. بسیاری از جشنواره‌های دنیا نماینده می‌فرستند و فیلم‌ها را حتی روی میز تدوین می‌بینند. هدف ما بهتر دیده شدن فیلم‌ها و سینمای  ایران است و‌ هر کاری که این مسئله را مخدوش کند، با آن مخالف هستیم.

دبیر جشنواره گفت: امسال بحث پارکینگ سینما ملت با همکاری قرارگاه خاتم حل شده است و بحث اینترنت نیز با همکاری همراه اول به عنوان اسپانسر اصلاح شد. اینکه ایران مال برای سینمای رسانه‌های جشنواره انتخاب نشد به دلیل دور بودن از شهر و ترافیک اتوبان همت و رفت و آمد سخت بود. البته ایران مال می‌خواست اسپانسر شود که پذیرفته نشد و همراه اول انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز