خبرگزاری کار ایران

هنرستان موسیقی تهران صد سالگی‌اش را جشن گرفت/ وزیر ارشاد: موسیقی ایرانی متعلق به طبقه خاصی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۸۵۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار خوشحالی از تقارن جشن صدسالگی هنرستان موسیقی با چهل سالگی انقلاب گفت: موسیقی ایرانی متعلق به طبقه خاصی نیست و همه اقشار با این هنر سرو کار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۲۷ دی) با حضور سید‌عباس صالحی (وزیر ارشاد)، حسن ریاحی (معاون و مدیر هنری تالار رودکی)، لورییس چکناوریان و فرهاد فخرالدینی (آهنگساز)، امیر اشرف آریان‌پور (موسیقی‌دان و پژوهشگر موسیقی)، علی‌اصغر کاراندیش (معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، لادن حیدری (معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) و تعدادی دیگر از اساتید و مسئولان هنرستان موسیقی و هنرجویان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم گروهی از دانش‌آموزان هنرستان موسیقی دختران سرود ملی را به صورت دسته جمعی و در قالب ارکستر اجرا کردند و سپس کلیپی از معرفی اساتید هنرستان موسیقی پخش شد و پس از آن، دوتن از اساتید موسیقی، محمد اسماعیلی (نوازنده تنبک) و سعید ثابت (نوازنده سنتور) به اجرای موسیقی پرداختند.

در ادامه مراسم، سیدعباس صالحی (وزیر ارشاد) صدسالگی هنرستان موسیقی را به حاضران تبریک گفت و ادامه داد: جای خوشحالی است که صدسالگی هنرستان موسیقی با چهل سالگی انقلاب تقارن پیدا کرده ‌است.

صالحی گفت: از دوره تاریخ بشری و اساطیری ردپای موسیقی را در ایران داریم که تا عصر ساسانی و باربدها و نکیسا‌ها تا به امروز ادامه یافته است.

صالحی با اشاره به اینکه جای جای ایران با ترنم موسیقی همراه است، گفت: موسیقی ایرانی متعلق به طبقه خاصی نیست و همه اقشار با این هنر سرو کار دارند و ویژگی‌های آن را نمی‌توان دست‌کم گرفت.

وزیر ارشاد ادامه داد: موسیقی عواطف ناب انسانی را واگویه می‌کند و روح معنوی و شرقی ایرانی در موسیقی ما وجود دارد.

وی در پایان سخنانش از اساتید و برگزارکنندگان جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران تشکر کرد و گفت: ایران همچنان می‌ماند و همچنان این اتفاقات خوب را جشن می‌گیریم.

در ادامه فرهاد فخرالدینی، حسن ریاحی، لوریس چکناوریان و احمد مسجد جامعی روی صحنه آمدند تا از هنرجویان قدیمی هنرستان که امروز از اساتید برجسته موسیقی هستند، تقدیر کنند.

داوود جعفری امید (نوازنده ویولون‌سل)، احمد حق‌کردار (آهنگساز)، امیراشرف آریان‌پور (موسیقی‌دان و پژوهشگر)، لنگر محمد اسماعیلی (نوازنده تنبک)، رحمت افشار (نوازنده کلارینت) و مینا افتاده (نوازنده سنتور) هنرمندانی بودند که با دریافت لوح تقدیر و حمایل مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه، ارکستر بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی و رهبری جاوید مجلسی به اجرای موسیقی پرداختند و پس از آن کلیپی از روند و چگونگی شکل‌گیری جشن صد‌سالگی هنرستان موسیقی پخش شد. پس از آن نیز گروه موسیقی نریمان با آهنگسازی علی پژوهش‌گر به اجرای موسیقی پرداختند.

در ادامه برنامه از تمبر صدسالگی هنرستان موسیقی و سپس از کتاب «هنرستان موسیقی» نوشته علی تقی‌پور رونمایی شد.

پس از آن، ارکستر مشترک دختران و پسران هنرستان موسیقی به رهبری سهراب کاشف به اجرای قطعات کلاسیک پرداختند.

در خاتمه این جشن نیز از مدیران منتخب هنرستان شامل غلامحسین فخیمی‌کیا، پرویندخت اشتهاردی، ملیحه سعیدی و فرهاد فخرالدینی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز