خبرگزاری کار ایران

انتقاد نایب رئیس مجلس از صداوسیما/ آبروی مسئولان را می‌ریزیم و اسم مسلمان بر خود می‌گذاریم/همه ما در جاهایی گیر داریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۶۶

آبروی نماینده و مدیر و مسئول را در صداوسیمای جمهوری اسلامی از پشت تریبون می‌ریزیم و بعد اسم مسلمان بر خود می‌گذاریم. آبروی یک مسلمان از آبروی کعبه بالاتر است.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: امروز می‌خواهم چند آیه بخوانم ما معمولاً آیات را برای مرده‌ها می‌خوانیم یا وقتی که جلسه می‌خواهد شروع شود، اما آیه برای این است که ما به آن عمل کنیم و به آن پایبند باشیم. قرآن برای این است که ما از آن دستورات تبعیت کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند وقتی مشکلات بر شما سخت شد و به گرفتاری و شک افتادید، آن را به خدا و رسول خدا ارجاع دهید. یعنی آن را به سنتی که شیعه و سنی قبول دارند، ارجاع دهید.

نایب رئیس مجلس با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: خدا می‌فرماید وقتی دو دسته از مسلمانان با هم اختلاف کردند، آن اختلاف را حل کنید. اگر یکی تجاوز کرد و قبول نکرد، بجنگید تا به دستور خدا برگردد و اگر بازگشت براساس عدالت بین آنها قضاوت کنید.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد:‌ قرآن می‌فرماید بین برادران خود اصلاح ایجاد کنید و تقوا کنید، شاید که خداوند رحم کند. ما مسلمانان برادر هستیم چقدر با اتحاد برخورد می‌کنیم و چقدر بر طبل تفرقه می‌کوبیم؟ خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هیچ دسته‌ای را مسخره نکنید، خدا را متهم نکنید و از یکدیگر عیب‌جویی نکنید.

این نماینده اصلاح‌طلب با اشاره به آیات دیگری از قرآن مجید تاکید کرد: خداوند می‌فرماید به یکدیگر انگ نچسبانید، این زشت است که این حرف‌ها را می‌زنید. اگر کسی از این رفتارها توبه نکند، ظالم است و اگر یکدیگر را تخریب کنند، این ظلم است.

وی افزود: از بدگمانی‌ها دست بردارید که بعضی از این بدگمانی‌ها گناه است. تجسس نکنید چقدر آبروی مسلمانان را می‌ریزید؟ آیا دوست دارید گوشت برادر مرده خود را بخورید؟ بروید و توبه کنید که خداوند توبه‌ها را می‌پذیرد.

پزشکیان ادامه داد: به عینی و عین‌الله مسلمانان با یکدیگر برادرند. آیا ما در این مملکت به این آیات عمل می‌کنیم؟ آبروی نماینده و مدیر و مسئول را در صداوسیمای جمهوری اسلامی از پشت تریبون می‌ریزیم و بعد اسم مسلمان بر خود می‌گذاریم. به اسم شفافیت و تبیین شفافیت آبرو می‌ریزید؟ آبروی یک مسلمان از آبروی کعبه بالاتر است. راحت پشت این تریبون بدگویی علیه کسانی می‌کنیم که برادران ما هستند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: چه کسی گفته من بهتر از دیگران هستم؟ چه کسی گفته شما بهتر از دیگران هستید؟  شاید دیگری بهتر باشد. مسلمانان با یکدیگر برادر هستند، اگر با یکدیگر برادری نکنید و توبه نکنید، خدا عذاب وارد می‌کند، بروید و توبه کنید. شاید خدا به ما رحم کرد. در این اوضاع که آمریکا با تمام قدرتش در مقابل ما ایستاده ما هم همدیگر را تخریب می‌کنیم، برای یکدیگر پرونده می‌سازیم، از بالا تا پایین آبروریزی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی کسی را دعوت می‌کند، لباس روحانیت تنش است و می‌گوید من شرم می‌کنم از این مجلس. همه نمایندگان این مملکت را زیر سوال می‌برد. به عینی و عین الله این دین و مذهب و این قرآن آیا گفته که این حرف‌ها زده بشود؟ چرا ما از پشت تریبون آبروی کسانی را در مملکت می‌بریم که با تمام وجودشان برای انقلاب کار کرده‌اند؟

نایب رئیس مجلس افزود: اگر خداوند قرار بود آدم‌ها را به خاطر گناهان و جرم‌هایشان محاکمه کند، یک نفر سالم نمی‌ماند. خداوند خودش فرصت داده است ما همه اشکال داریم اما حق نداریم اینطوری آبروریزی کنیم.

وی در پایان با قرائت دو بیت شعر گفت‌: گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آنکه هست گیرند. اگر قرار است کسی را بگیرند از بالا تا پایین در همان صداوسیما و آن جاهایی که می‌گویند من تبیین می‌کنم و شفاف می‌کنم و هرجای دیگری..... همه ماها گیر داریم. گفت باید حد زنند هوشیار مردم مست را / گفت هوشیاری بیارید اینجا کسی هوشیار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز