خبرگزاری کار ایران

معنویت همراه با آرامش در کتاب صوتی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۶۰

اگر از خودمان بپرسیم که چه نیاز‌هایی داریم، شاید اولین چیز‌هایی که به ذهن‌مان برسد، مسکن، ماشین و غذا باشد. اما هر انسانی نیاز‌هایی دارد که اگر از نیاز‌هایی که شمردیم بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. نیاز به شادی، تفریح و به طور کلی معنویت و آرامش است.

ولع زیاد برای بدست آوردن سرمایه و عدم توجه به نیاز‌های معنوی، ما را افسرده می‌کند. انسانی که همه چیز را پول می‌بیند و هیچ توجهی به خود، اطرافیان و افکارش ندارد، هیچ لذتی از زندگی نمی‌برد. پس فکر کردیم بد نباشد اگر کتابی را به شما معرفی کنیم تا پس از خواندن آن، بی‌شک نگاهتان به زندگی، کار و اطرافینتان عوض شود و ساده بگوییم آدم دیگری ‌شوید.

کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس

کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین یکی از کتاب‌هایی است که در ایران بیش از 100 بار چاپ شده است و خوانندگان بسیاری را به خود جلب نموده است. نویسنده‌ی آمریکایی این کتاب، سال‌های زیادی در مقام هنرمند (نقاش) و خطیب، نامی بلندآوازه داشت. افراد بی‌شماری در کلاس‌هایش شرکت کرده و از این طریق، پیام معنویت را به گروهی وسیعی می‌رساند. جالب اینجاست که بزرگ‌ترین راز موفقیتش این بود که همواره خودش بوده است.

در این کتاب خانم اسکاول شین به معرفی ابعاد گوناگون زندگی میپردازد و سعی دارد با تعاریف ناب و جدید از آن، دیدمان را به مفهوم کلی زندگی تغییر دهد. و سپس با ایجاد تغییرات مورد نظر، ما را به اصول اصلی زندگی نزدیکتر نماید. کتاب چهار اثر از فلورانس در واقع از چهار بخش اصلی: بازی زندگی و راه این بازی، کلام تو، درِ مخفی توفیق و نفوذ کلام تشکیل شده‌است.

بخش‌هایی از کتاب

مطالب این کتاب چیز عجیب و خارق‌العاده‌ای نیست، تنها سادگی و دلنشینی آن‌هاست که می‌تواند ما را به خدا نزدیک کند و در دل ما تغییر ایجاد کند. جالب است بدانید بسیاری از مطالب این کتاب،‌ در قرآن‌هم آمده و معصومین ما نیز در احادیث خود به آن اشاره کرده‌اند.

در زیر قصد داریم بخش‌هایی از این کتاب صوتی را مورد بررسی قرار دهیم:

«بیشتر مردم زندگی را پیکار می‌انگارند. اما زندگی پیکار نیست، بازی است. هر چند بدون آگاهی از قانون معنویت نمی‌توان در این بازی برنده شد و پیروز بود و عهد عتیق و عهد جدید، با وضوح شگفت انگیز، قواعد این بازی را بیان می‌کنند. عیسی مسیح آموخت که زندگی، بازی بزرگ داد و ستد است. زیرا آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد. یعنی هر آنچه از آدمی در سخن یا عمل آشکار شود یا بروز کند، به خود او باز خواهد گشت، و هر چه بدهد باز خواهد گرفت.»

معنویت همراه با آرامش در کتاب صوتی

با خواندن این مطالب یاد ضرب‌المثل قدیمی در فرهنگ خودمان می‌افتیم که می‌گوید: گندم از گندم بروید جو ز جو. نمونه ی این تمثیل در قر‌آن‌کریم هم هست.خداوند در آیه‌ی ۷ سوره ی اسراء می فرماید: «اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده‌اید و اگر بدی کنید به خود نموده‌اید».

در جایی از کتاب درباره ی ترس می خوانیم: «جز تردید و هراس هیچ چیز نمی‌تواند میان انسان و بزرگترین آرمان‌های دلش فاصله ایجاد کند. به محض اینکه آدمی بتواند بی هیچ دلهره‌ای آرزو کند هر آرزویی بی درنگ برآورده می‌شود.پس باید ایمان را جانشین ترس کنیم».

در این مورد هم، خداوند در آیه ۱۱۲ سوره‌ی بقره می‌فرماید: «آری هرکس که خود را با تمام وجود به خدا تسلیم کند و نیکوکار باشد پس مزد وی نزد پروردگار اوست و بیمی بر آنان نیست و غمگین نمی‌شوند»

این کتاب را صوتی گوش کنید

معنویت همراه با آرامش در کتاب صوتی

همیشه شنیدن تاثیر بسیار بیشتری بر روی ما می‌گذارد. ما شنیدن را دوست داریم چون راحت‌تر درک می‌کنیم و ماندگارتر است. اخیرا یک استارتاپ موفق ایرانی به نام نوار، که برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش می‌کند، این کتاب را با کیفیت بالا و خوانشی مناسب صوتی کرده است. پیشنهاد می‌کنیم شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید. حتی اگر نسخه‌ی چاپی آن‌را خوانده‌اید. از مزیت‌های کتاب صوتی این است که شما هر جایی که بخواهید می‌توانید آن‌را گوش دهید، در مترو، در ترافیک و حتی زمان پیاده‌روی، بذر آرامش و معنویت را در وجود خویش بکارید.

در آخر این مقاله را با چند بیتی از هاتف اصفهانی به پایان می‌رسانیم:

چشم دل باز کن که جان بینی/ آنچه نادیدنیست آن بینی

گر به اقلیم عشق روی آری / همه آفاق گلستان بینی

بر همه اهل آن زمین به مراد / گردش دور آسمان بینی

آنچه بینی دلت همان خواهد/ وانچه خواهد دلت همان بینی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز