خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد حوزه روابط بین‌الملل وزارت بهداشت عراق به ایلنا خبر داد:

آمادگی عراق برای توسعه روابط سلامت با ایران

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۶۷

کارشناس ارشد حوزه روابط بین الملل وزارت بهداشت عراق با اشاره به آمادگی کشورش برای توسعه روابط سلامت با ایران از کمبودها و کاستی‌هایی که در این حوزه وجود دارد سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی سال‌های گذشته، ایران با کشورهای همسایه روابط دوستانه و خوبی برقرار کرده است. در این میان با توجه به  موقعیت‌های سیاسی که بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد؛ طی سال‌های گذشته شاهد روابط متغییر این دو کشور در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و تجاری بودیم.

با این وجود در ۱۵ سال گذشته روابط بین ایران وعراق در بسیاری از موارد شفاف‌تر از قبل شد و برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین نیز یکی از نشانه‌های حمایت مردم و دولتمردان از یکدیگر است. البته حوزه سلامت، یکی از مهمترین بخش‌های روابط بین ایران و عراق به حساب می‌آید.

بازدیدهای متقابل نمایندگان حوزه بهداشت اعم از وزرا، مقامات بلند پایه دولتی و بخش‌های خصوصی، علی الخصوص شرکت‌های تولید دارو، نشان از اهمیت و عمق روابط فی مابین در این بخش دارد.

رمزی رسول (کارشناس ارشد حوزه روابط بین الملل وزارت بهداشت عراق) در این خصوص گفت: بعد از سال ۲۰۰۳، تعداد زیادی از مردم عراق از خدمات پزشکی ارائه شده توسط ایران بهره مند شدند. بیشتر این خدمات در زمینه عمل‌های جراحی مهم و حساس بود.

او با اشاره به آنکه بعد از سال ۲۰۰۳ در اثر جنگ در دولت قبلی و همچنین عواقب تروریسم، تقریباً بیشتر زیرساخت‌های بهداشتی کشور عراق نابود شد، اظهار کرد: دولت ایران خدمات پزشکی فراوانی در قالب نهادهای پزشکی به صدمه دیدگان و سربازان مجروح ایرانی ارائه کرد. برخی مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت (مانند مشکل اختلاف زبان ) در این مدت حل شد. ولی برخی خلاء‌ها نظیر عدم تجربه کافی نهادهای جمهوری اسلامی ایران به حوزه گردشگری پزشکی و پذیرش بیماران خارجی و همچنین عدم وجود نهادهای دولتی و یا خصوصی فعال در این بخش، همچنان وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چراکه چنین مسائلی در کشورهای دیگر مانند هند وجود ندارد.

به اعتقاد رمزی رسول، بخش‌های پزشکی ایران نیازمند اخذ حمایت از مراکز و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه گردشگری پزشکی و همچنین دریافت استانداردها، طبقه بندی‌های بین المللی و تعاملات تجاری در حوزه گردشگری پزشکی است تا بتواند مانند کشورهای هند، تایلند و ترکیه وارد بازار رقابتی در این حوزه شود.

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بهره برداری از ظرفیت‌های مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که مقر آن در تهران است،  فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به حوزه‌های سلامت ایران خواهد بود.

آنچه در بالا به آن اشاره شد، نشان از علاقه بین دو ملت و نیز روابط انسانی عمیق دارد که موجب ارتباط هرچه بیشتر فعالان بخش‌های سلامت و پزشکی بعنوان یک خانواده در این زمینه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز