خبرگزاری کار ایران

«شهر عشاق» در تسخیر جلیقه زردها/گردشگران ایرانی همچنان به فرانسه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۷۸۸

این روزها پاریس رنگ خون گرفته است. جلیقه زردها به میدان آمده‌اند و اعتراض به سرمایه‌داری تمامی ندارد. با این وجود حرمت‌الله رفیعی می‌گوید هنوز در فرانسه اتفاق خاصی نیفتاده و تورهای گردشگری می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها پاریس رنگ خون گرفته است. جلیقه زردها به میدان آمده‌اند و اعتراض به سرمایه‌داری تمامی ندارد. این اعتراض زمانی شدت یافت که پلیس فرانسه در پاسخ به اعتراض مردم، رفتار خشونت‌آمیزی را در دستور کار خود قرار داد.

اکنون پایگاه اعتراضات جلیقه زردها خیابان شانزلیزه است که به نوعی مهمترین خیابان گردشگری عروس شهرهای دنیا به شمار می‌آید. به این ترتیب صنعت گردشگری در شهر عشاق آن‌چنان با مشکل مواجه شده که برج ایفل، موزه لوور و برخی دیگر از اماکن گردشگری این شهر چند روزی است تعطیل شده و خلوت‌ترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کنند. با این وجود در ایران هنوز هیچ واکنش و هشداری به گردشگرانی که عازم سفر به فرانسه هستند، داده نشده و تورهای فرانسه همچنان برقرار هستند و البته مسئولان گردشگری کشور سکوت اختیار کرده‌اند.

«شهر عشاق» در تسخیر جلیقه زردها/گردشگران ایرانی همچنان به فرانسه می‌روند

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) درباره وضعیت تورهای گردشگری که اکنون به فرانسه می‌روند به ایلنا گفت: لازم است بگویم که زمانی تورهای گردشگری به کشورهای خارجی قطع می‌شود که در کشور موردنظر حالت فوق‌العاده اعلام کنند. از آنجا که چنین اتفاقی تاکنون در فرانسه ایجاد نشده، از نظر ما نباید جامعه را با تشنج مواجه کرد و تورها می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در فرانسه اتفاق خاصی نیفتاده که تورهای گردشگری تعطیل شود، توضیح داد: در زمان جنگ ایران هم گردشگری متوقف نشده و به کار خود ادامه داد. دولت‌های خارجی نیز به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند که گردشگری آنها تعطیل شود. به عنوان مثال در جریان کودتای ترکیه نیز که حالت فوق‌العاده اعلام کردند، تحت هیچ شرایطی گردشگری آن تعطیل نشد. گرچه از ایران تورهای زیادی به فرانسه نمی‌رود اما لازم است بگویم که با چنین اتفاق‌هایی امنیت گردشگران به خطر نخواهد افتاد.

رفیعی با بیان اینکه در فرانسه اتفاقی نیفتاده که حالت فوق‌العاده اعلام شود، اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که غائله فرانسه به زودی حل خواهد شد چراکه نخست وزیر آنها نیز با معترضین وارد مذاکره شده است. همچنین این‌طور شنیده می‌شود که بخش معترض و بخش اقتصادی آنها که با یکدیگر دعوا داشتند، به توافق مشترکی دست یافته‌اند. 

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا به گردشگرانی که عازم فرانسه هستند، توصیه‌ای دارد، گفت: اگر در کشوری حالت فوق‌العاده ایجاد شود، دولت‌ها موظف هستند به اتباع خود بگویند در رفتن به این کشور احتیاط کنند و نروند. با توجه به اینکه چنین اتفاقی در فرانسه نیفتاده است، امنیت گردشگران نیز به خطر نخواهد افتاد. بنابراین از دید ما شرایط خاصی ایجاد نشده که بخواهیم با توصیه در جامعه تشنج ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز