خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

سازمان میراث‌فرهنگی به دنبال سهم خود از ورود گردشگران به کشور است/مجلس اگر آمار گردشگران را قبول ندارد به پلیس مهاجرت بگوید

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۵۸۱

ولی‌الله تیموری با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی پبشنهاد کرده تا سهمی از درآمد گردشگران ورودی به این سازمان ارایه شود، گفت: مرجع آمار گردشگران ورودی اعلام شده، پلیس مهاجرت است و بر مبنای همین آمار هم تعداد گردشگران عربستانی در ایران افزایش داشته است.

ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) درباره انتقاداتی که درباره مرجع آمار گردشگران ورودی به ایران می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: مرجع ما برای آمار گردشگران، پلیس مهاجرت بوده که یک سازمان بی‌طرف است. بنابراین ما خودمان این آمار را تولید نمی‌کنیم و اگر نمایندگان مجلس و حتی سازمان‌های دیگر به این آمار ایرادی را وارد می‌دانند، باید به پلیس مهاجرت بگویند که روش آمارگیری آنها مشکل دارد.

وی افزود: واقعیت این است که اگر ما بخواهیم در بحث آمار به یک رقم دقیق برسیم، باید حساب‌های اقماری را درست کنیم که البته از گذشته مورد بحث بوده و اکنون نیز ما به شدت دنبال آن هستیم.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه ایجاد حساب‌های اقماری به نفع سازمان میراث فرهنگی است، اظهار داشت: اگر تعدادی به بالا بودن آمار گردشگران ورودی، ایراد وارد می‌کنند، باید بدانند که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج به ایران می‌آیند، همچنین افراد زیادی برای تجارت به ایران آمده که در دنیا با عنوان گردشگران تجاری شناخته می‌شوند ولی در حال حاضر هیچیک از این موارد در آمار گردشگران ورودی ما محاسبه نمی‌شود. بر همین اساس ایجاد حساب‌های اقماری یکی از اهداف اصلی ما بوده که برای ایجاد آن نیاز به همکاری با مرکز ملی آمار و بانک مرکزی است.

تیموری ادامه داد: این مراکز اگر بدانند که حساب‌های اقماری تا چه اندازه می‌تواند برای ما حائز اهمیت باشد، قطعا پای کار آمده و این موضوع یک‌بار برای همیشه ساماندهی می‌شود.

ولی‌الله تیموری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سهم سازمان میراث فرهنگی از عوارض خروج از کشور، توضیح داد: براساس توافق قبلی‌، درصدی را برای عوارض خروج از کشور برای ما درنظر گرفته‌اند که البته بنده از اینکه این سهم در گذشته به سازمان میراث فرهنگی داده شده یا خیر اطلاع چندانی ندارم. ولی ما برای بودجه سال آینده به دولت پیشنهاد دادیم که از محل هزینه‌های ویزای گردشگران ورودی نیز سهمی را برای سازمان میراث فرهنگی در نظر بگیرند.

وی افزود: دلیل ما برای این پیشنهاد هم این است که وقتی گردشگری وارد ایران می‌شود، همه مسئولیت آن را از سازمان میراث فرهنگی می‌خواهند ولی درآمدش را به‌جای دیگری منتقل می‌کنند. بر همین اساس این پیشنهاد را دادیم و پیگیر آن هستیم اما هنوز نتیجه این موضوع مشخص نشده است.

تیموری درباره کشورهایی که به ایران گردشگر اعزام می‌کنند، گفت: براساس آمارهایی که به دست ما رسیده است، در چندین ماه گذشته میزان گردشگران عربستانی با افزایش خوبی همراه بوده ولی بنا به شرایط فعلا نمی‌توانیم عدد و رقم آنها را اعلام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز