خبرگزاری کار ایران

خط نقاشی‌های ملاجعفری با محوریت محبت و دیگر دوستی روی دیوارهای آریانا رفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۸۶

نمایشگاه آثار خط‌نقاشی «هزار باده» ایمان ملاجعفری با موضوع مهرورزی، محبت و دیگر دوستی در گالری آریانا گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار خط‌نقاشی «هزار باده» ایمان ملاجعفری با حضور جمعی از علاقمندان در گالری آریانا، واقع در خیابان فیاضی (فرشته) افتتاح شد.

۴۰ اثر خط‌نقاشی از ایمان ملاجعفری در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبین و علاقمندان قرار گرفته است.

مضمون نمایشگاه هزار باده، مهرورزی است. ملاجعفری با تاکید بر، دوری از بی تفاوتی و پرهیز از اعتراض، محبت و دیگر دوستی را راه برون رفت از شرایط سرد ارتباطات اجتماعی امروز می‌داند.

 این هنرمند از ادبیات فارسی بهره گرفته و با تجارب تجسمی و بصری خود آمیخته و آثاری را خلق نموده تا از این طریق مخاطبانش را به مهرورزی و مهربانی دعوت کند.

ایمان ملاجعفری متولد ۱۳۵۸ از فیروزکوه و دانش‌آموخته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی که سابقه عضویت هیات علمی و مدیر گروهی گرافیک دانشگاه دولتی سمنان و مدرس دانشگاه‌های آزاد اسلامی، سوره و علم فرهنگ را در کارنامه دارد، در عرصه پژوهش نیز فعالیت می‌کند.

وی فعالیت در عرصه هنر را با عنوان معاونت فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران نیز تجربه کرده و در عرصه کسب و کار با عناوین معاون بازاریابی هولدینگ‌های معتبر در حوزه مواد غذایی، صنعت و بهداشت حضور داشت.

اکبر عالمی (استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان) در یادداشتی برای این نمایشگاه که با شعر «گمان مبر که به پایان رسید کار مغان/ هزار باده‌ی ناخورده در رگ تاک» آغاز می‌شود، آورده است: «برای تماشا و تحسین خط نگاره‌‌ها، کمتر از دوماه پیش به سوی نمایشگاه استاد ابراهیم حقیقی شتافتم که خط نگاره‌های این هنرمند خلاق بر دیوار گالری سهراب، شگفتی و تحسین به ارمغان آورده بود.

اکنون باید برای روز افتتاح نمایشگاه ایمان ملاجعفری که نمایشگاه خط و نقاشی خود را به قضاوت شما می‌گذارد، بشتابیم. او را از هجده سال پیش می‌شناسم، زمانی که دانشجوی دوره فوق‌لیسانس در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. این هنرمند نقاش، امروز در آستانه چهل سالگی سرشار از خلاقیت و انرژیست.

او شاگرد استادان مرتضی ممیز، صداقت جباری، مصطفی اسداللهی، محمد احصایی، عباس مشهدی‌زاده و فرشید مثقالی بوده است. جوهره معنای آثار وی در این نمایشگاه همانا پیوند دو واژه‌ی مهرورزی در تقابل با بی‌تفاوتی است.

ترکیب‌بندی و تجارب تحسین برانگیز این هنرمند، که خط شکسته نستعلیق را با نقاشی به گونه‌ای تحسین برانگیز همراه با نوآوری ترکیب کرده، حاصل‌اش تابلوهائیست که شما را به ضیافت نور، رنگ، معنا، طراحی و مهم‌تر از همه خلاقیت دعوت می‌کند».

نمایشگاه «هزار باده» که عصر جمعه ۹ آذرماه افتتاح شد، به مدت ۱۰ روز تا ۱۹ ماه‌جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۰، میزبان علاقمندان است. گفتنی است؛ این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

خط نقاشی‌های ملاجعفری با محوریت محبت و دیگر دوستی روی دیوارهای آریانا رفت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز