خبرگزاری کار ایران

افتتاح «فاندو و لیز» با حضور هنرمندان در مهرگان

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۸۸

نمایش «فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال و به کارگردانی هوشمند هنرکار دوشنبه سی‌ام مهر با حضور جمعی از هنرمندان و مخاطبان در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، اجرای «فاندو و لیز» از دوشنبه سی‌ام مهر در خانه نمایش مهرگان به صورت رسمی آغاز می‌شود و فردا شب، یکشنبه 29 مهر پیش از شروع رسمی به صورت ویژه برای عکاسان روی صحنه می‌رود.

«فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال و به کارگردانی هوشمند هنرکار قصه‌ پنج انسانی است که در برهوت رهسپار شهر خیالی تار هستند. پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری و سیاوش خادم‌حسینی بازیگران این نمایش هستند و هنرکار خود مسئولیت طراحی صحنه را بر عهده دارد. سیما سامانی همچون اثر قبلی هنرکار؛ «زندانی خیابان نواب»، طراح لباس است.

فرناندو آرابال، نمایش‌نویس، شاعر، بازیگر و کارگردان اسپانیایی‌الااصل و ساکن فرانسه است. او از دهه 50 میلادی با هم‌آوایی با نویسندگان پیشروی تئاتر اروپا، همچون بکت و یونسکو، زبان و دیدگاه ویژه خود را وارد تئاتر کرد که بعدها با نام «تئاتر وحشت» شناخته شد. از دیگر آثار او می‌توان به «دوجلاد»، «پیک نیک در میدان جنگ» و «گوئرنیکا» اشاره کرد.

هنرکار اردیبهشت سال جاری «زندانی خیابان نواب» را در تالار شانو روی صحنه برد و همین اثر زمستان سال گذشته در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفت. از دیگر نمایش‌های این کارگردان و بازیگر تئاتر می‌توان به «پیوند خونی»، «پروانه مفرغی»، «سلام و خداحافظ»، «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند» و... اشاره کرد.

اسامی دیگر دست‌اندرکاران نمایش «فاندو و لیز» به این شرح است: ابراهیم حسینی (عکاس)، سهیلا علیپور (طراح پوستر و بروشور)، مهناز غمخوار (تنظیم آوا و موسیقی)، محمدرضا حزینی (دستیار کارگردان)، شیرین کاظم‌زاده (منشی صحنه) و سمیه علیپور (مدیر روابط عمومی و امور رسانه‌ای).

«فاندو و لیز» از دوشنبه 30 مهر، همزمان با افتتاح رسمی نمایش، هر شب ساعت 19:15 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز