خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی درگذشت باستان‌شناس گیلانی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۷۶

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور پیامی درگذشت باستان‌شناس، نویسنده و پژوهشگر گیلانی را تسلیت گفت.

به‌ گزارش ایلنا، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور پیامی درگذشت بهروز همرنگ باستان‌شناس، نویسنده و پژوهشگر گیلانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت علی اصغر مونسان به مناسبت درگذشت بهروز همرنگ به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت یکی از باستان شناسان باسابقه و تلاشگر کشورمان که سهمی بزرگ در پژوهش های میراث فرهنگی و باستان شناسی استان گیلان دارد موجب تالم و تاثر اینجانب گردید. مرحوم بهروز همرنگ در حین خدمت و در روزی که مزین به نام باستان‌شناسی است دارفانی را وداع گفت و تصویری از یک محقق متعهد و بزرگ از خود در خاطره ها برجای گذشت. ۲۳ سال فعالیت مفید و مستمر در حوزه باستان‌شناسی و تدریس در دانشگاه، تالیف ۵ کتاب ماندگار، نگارش ۲۰ مقاله ارزشمند و شناسایی ۷۰۰اثر در بررسی‌های باستانشناسی رودبار و تالش، روایت بخشی از خدمات ارزشمند مرحوم همرنگ به میراث فرهنگی ایران است. درگذشت آن فقید عزیز را به جامعه باستان شناسی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و از خداوند منان برای روح آن بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزی صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

بهروز همرنگ باستانشناس، نویسنده و پژوهشگر آثار باستانی گیلان روز گذشته - دوشنبه ۲۳ مهر- در حین ماموریت و در حال انجام گمانه زنی و لایه‌نگاری تعیین حریم کهنه ماسوله گیلان دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز