خبرگزاری کار ایران

کتابی با ترانه‌های سیما بینا که به دیدار او می‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۸۰۴

کتاب «مانای سیما بینا؛ مردم‌شناسی در موسیقی آواز و ترانه‌های محلی» به نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آلمان می‌رود، کشوری که سیما بینا نیز اکنون ساکن آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «مانای سیما بینا؛ مردم‌شناسی در موسیقی آواز و ترانه‌های محلی» که در سال ۸۶ از سوی نشر زرباف منتشر شده بود، بار دیگر از سوی نشر مانیا تجدید شد و در هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از ۱۸ تا ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در آلمان برگزار می‌شود، حضور دارد.

علی بیجاد (مدیر اجرایی نشر مانیا که مدیریت اجرایی نشر زرباف را هم برعهده دارد) ضمن اعلام این خبر، گفت: زمانی بود که وزارت ارشاد برای صدور مجوز این کتاب مشکل داشت و مجوزی که ما در سال ۸۶ گرفتیم، موقت بود. امسال مجددا درخواست مجوز را به جریان انداختیم و بدون ایجاد تغییر در محتوا و تنها با طرح جلد جدید که توسط خود خانم سیما بینا طراحی شده است، تجدید چاپش کردیم.

او افزود: این کتاب در بخش نخست شامل مجموعه مقالاتی است که طی پنج سال توسط محمدرسول گلشن فومنی نوشته شده است و در رابطه با مردم‌شناسی و قوم‌شناسی موسیقی است. در بخش دوم تعدادی ترانه محلی به عنوان سمپل آورده شده است و با توجه به اینکه آقای فومنی از دوستان نزدیک خانم سیما بینا هستند و خانم بینا هم از اسطوره‌های موسیقی محلی‌اند، راز مانا بودن یا همان ماندگاری ایشان تبدیل به عنوان کتاب شد. وگرنه در بخش دوم، ترانه‌هایی که توسط دیگر خوانندگان موسیقی محلی خوانده شده هم آمده است و حدودا ۲۲۰ ترانه است، منتها اکثر ترانه‌ها متعلق به خانم بیناست.

 بیجاد در پایان گفت: این کتاب به نمایشگاه کتاب آلمان در فرانکفورت هم خواهد رفت و همانطور که می‌دانید خانم سیما بینا خودشان هم ساکن آلمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز